Όλο και περισσότερες πληροφορίες για το modus operandi της συμμορίας που έκλεβε αμάξια στην Αττική και τα διοχέτευα ολόκληρα ή τα εξαρτήματά τους στην αγορά και τα κέρδη της ανέρχονταν στο μισό εκατομμύριο ευρώ.
Η δράση τους, έχει καταγραφεί από κάμερες ασφαλείας. Σε μια περίπτωση δύο από τα μέλη της σπείρας παρακολουθούν σταθμευμένο όχημα στο Παλαιό Φάληρο. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα καταφέρνουν να το ανοίξουν, βάζουν μπροστά και εξαφανίζονται. Σε άλλο βίντεο, αφού προσπαθούν για ώρα να μπουν σε όχημα – στόχο τους δεν τα καταφέρουν και και αποφασίζουν να το κλέψουν τσουλώντας το.
Μιλώντας στο MEGA, θύμα της συμμορίας περιγράφει: «Κατεβαίνω και δεν βρίσκω τίποτα. Το πήραν σε δευτερόλεπτα. Εμένα το αυτοκίνητό μου το είχαν παραβιάσει πριν το πάρουν δύο-τρεις εβδομάδες. Μου πήραν ένα εξάρτημα από τον εγκέφαλο και από ό,τι με πληροφόρησαν από το immobiliser και έφτιαξαν ένα αντικλείδι».
Σε άλλη μια περίπτωση ενώ έχουν ανοίξει το αυτοκίνητο ο ένας κάθεται στην θέση του οδηγού και άλλοι δύο σπρώχνουν για να δώσουν ώθηση.
Η μάντρα – βιτρίνα
Από το 2021 μέχρι και την σύλληψη τους είχαν χτυπήσει σχεδόν σε όλη την Αττική. Οι αστυνομικοί βρήκαν συνολικά 14 κλεμμένα αυτοκίνητα, εκ των οποίων ήταν και πολυτελή, κατασχέθηκαν επιπλέον 11 οχήματα, ενώ στις έρευνες εντοπίστηκε πλήθος εξαρτημάτων, αλλά και μία κλεμμένη καραμπίνα.
Ως προς τον τρόπο δράσης (modus operandi), τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης:
κινούνταν με «υπηρεσιακά» οχήματα, κυρίως βραδινές ώρες σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, αναζητώντας οχήματα που πληρούσαν τα κριτήριά τους,
μόλις εντόπιζαν τον στόχο τους, αποβιβάζονταν και το παραβίαζαν, χρησιμοποιώντας τον απαραίτητο εξοπλισμό που κατείχαν,
εισέρχονταν και το έθεταν σε λειτουργία, ενώ στη συνέχεια το μετέφεραν σε οικία μέλους της οργάνωσης ή σε χώρο στην περιοχή του Αιγάλεω, που χρησιμοποιούσαν ως «καβάτζες»,
με την πάροδο κάποιου χρονικού διαστήματος, κατά τον οποίο διασφάλιζαν ότι το όχημα δεν έχει εντοπιστεί, του τοποθετούσαν δοκιμαστικές πινακίδες κυκλοφορίας και το μετέφεραν στους χώρους του αρχηγικού μέλους.
Παράλληλα, διαπιστώθηκε και ο ρόλος καθενός μέλους της οργάνωσης και συγκεκριμένα:
32χρονος, αρχηγός της οργάνωσης, ιδιοκτήτης επιχείρησης εμπορίας αυτοκινήτων στις Αχαρνές και χώρου αποθήκευσης οχημάτων και εξαρτημάτων στο Καπανδρίτι, είχε αναλάβει πλήρως τη λειτουργία της οργάνωσης, έχοντας εξασφαλίσει την απαραίτητη υποδομή και το κατάλληλο δίκτυο,
27χρονος, ιδιοκτήτης επιχείρησης μίσθωσης οχημάτων στο Κορωπί, ένας εκ των φυσικών αυτουργών των κλοπών, είχε αναλάβει τον εφοδιασμό των συνεργών του με οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούσαν για τη μετάβαση και τη διαφυγή τους,
21χρονος και 25χρονος, είχαν αναλάβει τη διάπραξη των κλοπών των οχημάτων.
Από τις έρευνες που διενεργήθηκαν, συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
- 14 κλεμμένα οχήματα, εκ των οποίων το ένα αποσυναρμολογημένο,
- 11 οχήματα, τα οποία θα ελεγχθούν ως προς το νόμιμο της κυκλοφορίας τους,
- 61 κινητήρες,
- 97 κιβώτια ταχυτήτων,
- 142 αμορτισέρ,
- 78 άξονες αυτοκινήτων,
- 24 πλήρη σαλόνια οχημάτων,
- 147 ζαντολάστιχα,
- 16 ρεζέρβες,
- 12 λάστιχα,
- 329 πόρτες οχημάτων,
- 88 πορτμπαγκάζ,
- 128 προφυλακτήρες,
- 44 καπό,
- 50 φτερά,
- 40 ψυγεία,
- 350 φανάρια,
- 4 οθόνες,
- σιδερογροθιά,
- σουγιάς,
- ρολόι χειρός αξίας,
- όχημα,
- πλήθος ηλεκτρονικών εγκεφάλων και ασφαλειοθηκών,
- Ψηφιακό Διαγνωστικό Οχήματος,
- μονάδα ABS,
- κλεμμένη καραμπίνα με πλήθος φυσιγγίων,
- πλήθος εγκεφάλων και κλειδιών οχημάτων,
- πλήθος κινητών τηλεφώνων και
- σετ αποτελούμενο από πινακίδες κυκλοφορίας, sticker τεχνικών προδιαγραφών, μεταλλικό κομμάτι με τον εγχάρακτο αριθμό πλαισίου, εγκέφαλο αυτοκινήτου και δύο κλειδιά οχημάτων.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή, ενώ οι έρευνες για την πλήρη εξακρίβωση του εύρους της εγκληματικής τους δραστηριότητας συνεχίζονται.