Αναζήτηση

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2025

Επιμένει ο Τσελέντης- Η σεισμική ακολουθία δεν έχει εξασθενήσει - Τα σενάρια που εξετάζουν οι επιστήμονες

 

Την ώρα που το μεγαλύτερο μέρος της επιστημονικής κοινότητας δείχνει να έχει κατασταλάξει στο σενάριο της εξασθένησης των φαινομένων στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού, ενώ η τελευταία μελέτη του ΕΚΠΑ στέκεται σε δύο σενάρια, ο σεισμολόγος Άκης Τσελέντης, σε ανάρτησή του επισημαίνει πως η σεισμική ακολουθία, δείχνει πως το φαινόμενο δεν έχει εξασθενήσει.



Μεταξύ άλλων, ο διδάκτωρ Γεωφυσικής και πρώην διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου σημειώνει ότι η σεισμική ακολουθία όχι μόνο δεν έχει εξασθενήσει, αλλά και ότι έχει προσεισμικά χαρακτηριστικά που μπορεί να δώσει ένα κύριο σεισμό των 6 Ρίχτερ.


«Το πιο πιθανό είναι να δώσει η ρηξιγενής ζώνη ένα σεισμό της τάξης των 6R, αλλά οφείλουμε να έχουμε στην άκρη του μυαλού μας και τη μικρή πιθανότητα η μεγάλη αυτή ρηξιγενής ζώνη να φτάσει το ταβάνι των 7R», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Τσελέντης.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, αν γίνουν 6 Ρίχτερ στην περιοχή της ακολουθίας, ο σεισμός θα επηρεάσει περισσότερο την Οία, το τσουνάμι θα είναι μικρό, ενώ θα σημειωθούν σημαντικές κατολισθήσεις στα πρανή με στατικά προβλήματα σε μερικά κτήρια».


«Τι θα έκανα αν έμενα εκεί...»

Παράλληλα, δίνει τις δικές του συμβουλές προς τους κατοίκους των νησιών που βρίσκονται στο επίκεντρο των σεισμών:


«Αν έμενα εκεί τι θα έκανα: Εκτός από την πιστή εφαρμογή των μέτρων που πρότειναν οι επιτροπές. Θα εφάρμοζα τα γνωστά μέτρα σεισμικής προφύλαξης. Χθες είδα ένα ρεπορτάζ από μπαρ που τα μπουκάλια ήταν χωρίς κάποια στοιχειώδη προφύλαξη, ελεύθερα στα επάνω ράφια. Αν το σπίτι μου είναι παλιό ή αν υπάρχουν κάποιες εμφανείς (ακόμα και τριχοειδείς) ασυνέχειες στους τοίχους ζητάμε να το ελέγξει ένας μηχανικός. Αν το σπίτι μου είναι πάνω στο φρύδι θα πήγαινα να μείνω προς την ενδοχώρα».


Δύο τα σενάρια λέει η νεότερη ανάλυση του ΕΚΠΑ

Στο μεταξύ, η ανάλυση του Εργαστηρίου Σεισμολογίας του ΕΚΠΑ, που δημοσιεύθηκε σήμερα, Σάββατο 8 Φεβρουαρίου, περιγράφει την εκτίμηση ότι η σεισμική δραστηριότητα στη ζώνη μεταξύ Σαντορίνης κι Αμοργού ενδέχεται να χαρακτηρίζεται από τα χαρακτηριστικά ενός σεισμικού σμήνους.


Όσον αφορά τα ενδεχόμενα περαιτέρω εξέλιξης του φαινομένου, στην ανάλυση αναφέρεται ότι «αν και πιθανώς να πρόκειται για σμήνος που εμπεριέχει σεισμούς μεγάλων μεγεθών, συγκριτικά με άλλα πρόσφατα σεισμικά σμήνη στον Ελλαδικό χώρο, ένα ενδεχόμενο είναι να συνεχιστεί η δράση του με σταδιακά μικρότερα μεγέθη και μικρότερο πλήθος σεισμών, αλλά να διαρκέσει πολλούς μήνες, όπως στην περίπτωση του σεισμικού σμήνους της Θήβας. Η φαινομενική κορύφωση της δραστηριότητας στις 3 Φεβρουαρίου και η σταδιακή της μείωση έως τις 6 Φεβρουαρίου, συντείνουν προς αυτή την κατεύθυνση.


Ωστόσο, ένα δεύτερο ενδεχόμενο, το οποίο δεν μπορεί να αποκλειστεί, είναι το σμήνος αυτό να διεγείρει τη διάρρηξη ενός σημαντικού τμήματος μεγάλου ενεργού ρήγματος της περιοχής, δίνοντας έτσι έναν κύριο σεισμό, και στη συνέχεια η δραστηριότητα να πάρει τη μορφή μιας τυπικής μετασεισμικής ακολουθίας. Σε μια τέτοια περίπτωση, το σεισμικό σμήνος που έχει προηγηθεί του κύριου σεισμού θα χαρακτηριστεί (εκ των υστέρων) ως προσεισμική ακολουθία».


Επιπροσθέτως, σύμφωνα πάντα με την ανάλυση, η παρατηρούμενη σεισμική έξαρση που λαμβάνει χώρα εντός του ενεργού ηφαιστειακού τόξου του Νοτίου Αιγαίου, «δεν σχετίζεται άμεσα με κάποιο γνωστό ηφαιστειακό κέντρο, αλλά φαίνεται να έχει ενεργοποιήσει ένα σύστημα κανονικών ρηγμάτων, διεύθυνσης ΝΔ-ΒΑ στη θαλάσσια λεκάνη της Ανύδρου».


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Τέλη του 2025 ο «Μετροπόντικας» της γραμμής 4 στον Ευαγγελισμό – Οι 15 νέοι σταθμοί - Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον και Γλυφάδα

 

Με ταχείς ρυθμούς προχωράει η κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, καθώς μηχάνημα διάνοιξη σηράγγων που έχει ξεκινήσει από την Κατεχάκη έχει καλύψει την μισή διαδρομή περίπου 3 χλμ και αναμένεται να φτάσει στα τέλη του 2025 στον Σταθμό του Ευαγγελισμού ολοκληρώνοντας το συγκεκριμένο τμήμα της σήραγγας.


Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στον Σταθμό Ιλίσια και μετά θα κατευθυνθεί προς πανεπιστημιούπολη. Καθημερινά το TBM κατασκευάζει περίπου 10 μέτρα σήραγγας και μετά από κάθε Σταθμό σταματά για ολιγοήμερη συντήρηση.


Ένα χρόνο αργότερα, στα τέλη του 2026 αναμένεται να έχει φτάσει στον σταθμό του Ευαγγελισμού και το δεύτερο μηχάνημα ΤΒΜ που έχει ξεκινήσει την διάνοιξη από τον σταθμό του Άλσους Βεΐκου και σήμερα βρίσκεται κοντά στον Σταθμό του Γαλατσίου έχοντας κατασκευάσει περίπου 800 μέτρα σήραγγας. Αμέσως μετά θα κατευθυνθεί προς το σταθμό της Ελικώνος όπου κατασκευάζεται και ο πιο βαθύς σταθμός περίπου 40 μέτρα κάτω από το έδαφος.


Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα μας με προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελείται από δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή, μήκους περίπου 13 χλμ. σήραγγας και συμβατικό χρόνο περαίωσης τα οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.


Περιλαμβάνει ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), με προοπτική ενσωμάτωσης του ελέγχου λειτουργίας των υφιστάμενων Γραμμών 1, 2, 3 και 4 αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων συρμών και του Τραμ, καθώς και ένα νέο κτήριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών, που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.


Τέλος προβλέπεται η προμήθεια 20 συρμών της σειράς Alstom Metropolis. Οι συρμοί ακολουθώντας το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, θα είναι οι πρώτοι στο σύστημα της Αθήνας που θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό και με έλεγχο της κίνησης τους από το Κέντρο Ελέγχου.


Οι προδιαγραφές για την Γραμμή 4 ακολουθούν νέα πρότυπα και ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, καθώς πολλές απαιτήσεις και διαδικασίες έχουν αλλάξει, με βάση την εμπειρία από τα προηγούμενα έργα αλλά και από το έργο της Θεσσαλονίκης.


Συνολικά εκτιμάται ότι με τη λειτουργία της Νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, αναμένεται να μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 53.000 περίπου ημερησίως, η έκλυση διοξειδίου του άνθρακα εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 318 tons/ημέρα, καθώς επίσης και θα εξοικονομηθούν 1.216 μεγαβατώρες ενέργειας.


Από τη Γραμμή 4 του Μετρό ξεκινά στην Ελλάδα η εφαρμογή του μοντέλου ΒΙΜ (Building Information Modeling). Μια καινοτόμα πλατφόρμα, που ενισχύεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί μέρος των μεταρρυθμίσεων του Ταμείου Ανάκαμψης. Καλύπτει τα κενά ανάμεσα στο μελετητή και τον κατασκευαστή του έργου, συνεισφέροντας αφενός στην ορθή τεχνικά και κατασκευαστικά ολοκλήρωση των έργων και στην εξοικονόμηση σημαντικών πόρων σε ότι αφορά το τελικό κόστος των έργων, που άλλωστε αποτελεί και ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα στην Ελλάδα.


ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΙΛΙΟΝ


Μέσα στο 2026 αν δεν υπάρξουν υπερβολικές καθυστερήσεις λόγω ενστάσεων υπολογίζεται να ξεκινήσουν τα έργα της επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον, μήκους περίπου 4 χλμ. με 3 σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος) και με προοπτική να φτάσει κάποια στιγμή στις Αχαρνές και να συνδεθεί με το δίκτυο του Προαστιακού.


Στο ίδιο έργο έχουν ενταχθεί και η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα καθώς και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.


Ο Σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.


Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.


Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.


Δεδομένου ότι η μελλοντική λειτουργία της επέκτασης, καθώς και οι λοιπές τρέχουσες ανάγκες καθιστούν παράλληλα αναγκαία την εξεύρεση και κατασκευή επιπλέον χώρων αμαξοστασίου για την εξυπηρέτηση των συρμών, θα προχωρήσει ταυτόχρονα και η επέκταση του Αμαξοστασίου του Ελαιώνα σε γειτονική όμορη περιοχή εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας.


Με τη μελλοντική λειτουργία της επέκτασης καθίσταται αναγκαία και η αναβάθμιση/αντικατάσταση ορισμένων Ηλεκτρομηχανολογικών Συστημάτων σε μεγάλο τμήμα ή και στο σύνολο των Γραμμών 2 & 3 του Μετρό, χωρίς την οποία δεν θα είναι δυνατόν η περαιτέρω επέκτασή τους.


Για τον λόγο αυτό θα αναβαθμιστεί ή θα αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 & 3.


Οι τροποποιήσεις στα συγκεκριμένα συστήματα θα απαιτήσουν νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά σε σταθμούς, φρεάτια κλπ.


Ωστόσο, η σύνδεσή τους με τα σημερινά συστήματα έχει προβλεφθεί να γίνει χωρίς καμία διακοπή λειτουργίας των Γραμμών 2 και 3.


Τον Μαΐο του 2023 εκκίνησε και έχει ήδη ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού και σύντομα θα ακολουθήσει το δεύτερο στάδιο με την κατάθεση των οικονομικών προσφορών.


Η έναρξη λειτουργίας του έργου υπολογίζεται το 2031.


Για τη συγκεκριμένη Γραμμή 2 όπως προαναφέρθηκε, μελετάται η μελλοντική επέκταση με 3 σταθμούς προς Καματερό, Ζεφύρι και Αχαρνές.


ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΓΛΥΦΑΔΑ

Σε προκαταρκτικό στάδιο βρίσκεται η μελέτη για την επέκταση της Γραμμής 2 από τον υφιστάμενο σταθμό Ελληνικό προς Γλυφάδα συνολικού μήκους σήραγγας 4,5 χλμ. και τριών νέων σταθμών.


Ο πρώτος χωροθετείται στην Άνω Γλυφάδα, κάτω από την Πλατεία Μακεδονίας, ο δεύτερος στη συμβολή της Βουλιαγμένης με τη Γρηγορίου Λαμπράκη και ο τρίτος και τελευταίος στην πλατεία Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.


Η επεκτασιμότητα του Μετρό της Αθήνας είναι δεδομένη, εντός του πλαισίου ωρίμανσης των μελετών και υπό την αίρεση της χρηματοδότησης.


Μελλοντικές επεκτάσεις

Ο σχεδιασμός των επεκτάσεων είναι άλλο ένα σημαντικό τμήμα του αντικειμένου της εταιρείας. Στην Αθήνα ο αρμόδιος αυτού του επιπέδου σχεδιασμού είναι ο ΟΑΣΑ. Τον παρόντα χρόνο υλοποιεί τη συγκοινωνιακή μελέτη της Αττικής, από όπου θα προκύψουν και ο σχεδιασμός, η σκοπιμότητα και η βιωσιμότητα των επεκτάσεων του δικτύου Μετρό.


Έχουν μελετηθεί από την Ελληνικό Μετρό σε προκαταρκτικό στάδιο η επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα, εξασφαλίζοντας τη σύνδεση του ΚΠΙΣΝ με το δίκτυο του Μετρό.


Έχει διερευνηθεί η επέκταση της Γραμμής 4 δυτικά, από το σταθμό «Άλσος Βεΐκου» προς τους δήμους Ιλίου και Πετρούπολης, η οποία θα διέρχεται από τους δήμους Νέας Ιωνίας και Νέας Φιλαδέλφειας, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στις Γραμμές 1 και 2. Ομοίως, η επέκταση της Γραμμής 4 βόρεια, από το σταθμό «Κατεχάκη» προς Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση, με δυνατότητα μετεπιβίβασης στη Γραμμή 1.


Επίσης, έχει μελετηθεί κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό «Ευαγγελισμός» προς την ΠΥΡΚΑΛ, με δικτύωση στις Γραμμές 2 και 3. Ο κλάδος θα αποτελέσει τμήμα της μελλοντικής Γραμμής 5 προς Χαϊδάρι. Τέλος, διερευνάται η επέκταση της Γραμμής 1 βόρεια, από το σταθμό «Κηφισιά», προς Νέα Ερυθραία και την Εθνική Οδό (κόμβος Βαρυμπόμπης).


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Ελλάδα: Επένδυση 100 εκατ. ευρώ στην παραγωγή υδρογόνου





Η παραγωγή πράσινου υδρογόνου θα υποστηρίξει τα υδρογονοκίνητα λεωφορεία και τις υποδομές.


Το υδρογόνο αποτέλεσε βασικό θέμα συζήτησης στο 14ο Athens Energy Summit το οποίο παρουσιάζεται ως βασικός παράγοντας της ενεργειακής μετάβασης αλλά και τις προκλήσεις που συνοδεύουν την ανάπτυξή του.

Ο Αριστοτέλης Αϊβαλιώτης, Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου 

Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τόνισε ότι το ενδιαφέρον για το υδρογόνο αυξάνεται ραγδαία, αλλά οι επενδύσεις δεν συμβαδίζουν ακόμη με τις φιλοδοξίες. «Το υδρογόνο είναι εδώ για να μείνει, πρέπει να πάρουμε τα μέτρα μας για να μην μείνουμε έξω από αυτή τη μεγάλη αγορά. Ενώ στη Λατινική Αμερική πραγματοποιούνται μεγάλες επενδύσεις, στην Ελλάδα η παραγωγή πράσινου υδρογόνου είναι ακόμη μηδενική. Εμείς θα ενισχύσουμε την παραγωγή υδρογόνου στην Ελλάδα και ελπίζουμε οι τεχνολογικές εξελίξεις να μας βοηθήσουν στην υλοποίηση του σχεδίου παρά το γεγονός πως η τρέχουσα παραγωγή υδρογόνου είναι ιδιαίτερα δαπανηρή.»
 

Σε νομοθετικό επίπεδο, ο κ. Αϊβαλιώτης τόνισε ότι η ελληνική κυβέρνηση ολοκληρώνει το ρυθμιστικό πλαίσιο για το υδρογόνο, το οποίο σύντομα θα αποκτήσει το δικό του νομικό πλαίσιο. 

Παράλληλα, προανήγγειλε την επιδότηση μιας επένδυσης 100 εκατομμυρίων ευρώ της Motor Oil για την παραγωγή πράσινου υδρογόνου, καθώς και τη στήριξη υδρογονοκίνητων λεωφορείων και υποδομών στη Δυτική Μακεδονία μέσω του Ταμείου Εκσυγχρονισμού. «Θέλουμε να είμαστε έτοιμοι και να συμμετέχουμε στο παιχνίδι», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα εξετάζει τη συμμετοχή της σε αγωγό μεταφοράς υδρογόνου προς τη Γερμανία μέσω Βουλγαρίας και άλλων χωρών. 

«Η Γερμανία μας πιέζει να χρηματοδοτήσουμε έναν αγωγό, καθώς θεωρεί ότι οι τιμές εδώ είναι πιο χαμηλές», σημείωσε, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας.

Σχετικά με την ευρωπαϊκή στρατηγική, ανέφερε ότι η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο την εισαγωγή 20 εκατ. τόνων υδρογόνου μέχρι το 2030, ενώ υπογράμμισε τη σημασία της προσεκτικής ενεργειακής στρατηγικής.
 

Τέλος, σημείωσε ότι η Ελλάδα μέσω των ΑΠΕ θα αποκτήσει ενεργειακή ανεξαρτησία, ενώ εξέφρασε την ελπίδα ότι «η νέα διοίκηση Trump δεν θα ανατινάξει τα πάντα».

Η Ελένη Μπαϊράμη, Ιδιοκτήτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Eco Hellas, αναφέρθηκε στον ρόλο του βιοαερίου στη μείωση των εκπομπών και στην παραγωγή βιομεθανίου μέσω αποβλήτων. Τόνισε τη σημασία ενός σταθερού νομοθετικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδύσεων, ενώ υπογράμμισε ότι το κόστος παραγωγής υδρογόνου στη Γερμανία είναι ιδιαίτερα υψηλό συγκριτικά με το βιοαέριο. «Ένας ιδιώτης περιμένει ένα σταθερό νομοθετικό πλαίσιο, να γνωρίζει τις ταρίφες και να έχει έναν ορίζοντα για βιώσιμα έργα», επεσήμανε.

Ο Eser Οzdil, Non-Resident Fellow στο Atlantic Council in Turkey, μίλησε για τις προκλήσεις στην εμπορική αξιοποίηση του υδρογόνου, ιδιαίτερα μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. «Το υδρογόνο έχει γίνει δημοφιλές, αλλά το κόστος του παραμένει υψηλό», σημείωσε, τονίζοντας ότι τα υπάρχοντα projects αντιμετωπίζουν ζητήματα βιωσιμότητας. Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη κατάλληλων πολιτικών και κινήτρων για την ενίσχυση του τομέα.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Τέλος στα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό -Πόσο θα είναι τα νέα όρια;

Τα όρια ταχύτητας αλλάζουν σε πολλές χώρες της Ευρώπης και ήδη έχει αρχίσει να εφαρμόζεται το νέο ανώτατο όριο ταχύτητας.

Η Ευρώπη συζητά εδώ και μήνες για την μέγιστη και ελάχιστη ταχύτητα με την οποία πρέπει να ταξιδεύουν οι οδηγοί στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας της ηπείρου.
 Έτσι, ενώ χώρες όπως η Γερμανία έχουν τμήματα στην Autobahn όπου δεν υπάρχουν καν ανώτατα όρια ταχύτητας, άλλες όπως η Εσθονία έχουν αυτοκινητόδρομους όπου δεν μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα άνω των 90
χλμ./ώρα.

Σε μια ακόμα πιο ακραία θέση, αυτή της Ελβετίας, τέθηκε στο τραπέζι πρόταση για περαιτέρω μείωση της ταχύτητας, ανακοινώνοντας την πρόθεσή της να θέσει όριο ταχύτητας σε όλους τους δρόμους της χώρας τα 80 χλμ./ώρα. Η αλλαγή επιθυμεί να ξεκινήσει το 2026, όχι σε μόνιμη βάση, αλλά ανάλογα με την περίοδο του έτους και τις κυκλοφοριακές συνθήκες.

Η Ισπανία βρίσκεται σε μια ενδιάμεση κατάσταση, με το όριο των 120 χλμ./ώρα να διέπει τα περισσότερα τμήματα των οδών ταχείας κυκλοφορίας. Οι χώρες της Σκανδιναβικής χερσονήσου και η Κύπρος, μειώνουν το ανώτατο όριο ταχύτητας μεταξύ 100 και 110 χλμ./ώρα, αλλά υπάρχουν και αρκετές χώρες που το ανεβάζουν.

Τα καλύτερα παραδείγματα, υπό αυτή την έννοια, θα μπορούσαν να είναι χώρες όπως η Πολωνία ή η Βουλγαρία, που έχουν τμήματα αυτοκινητόδρομων με όριο τα 140 χλμ./ώρα, καθώς και άλλα κράτη που έχουν θέσει μέγιστο όριο τα 130 χλμ./ώρα (Κροατία, Σλοβακία, Ρουμανία, Λουξεμβούργο, Σλοβενία, Ουγγαρία, Ελλάδα και Αυστρία).
Με τόσες διαφορές στα μέγιστα όρια ταχύτητας της Ευρώπης, είναι πιθανό να υπάρξουν προβλήματα συνεννόησης.


Ταυτόχρονα όμως, δύο ακόμα χώρες σκοπεύουν να αυξήσουν το μέγιστο όριο ταχύτητας, ακολουθώντας τη σύγχρονη τάση. Αυτές είναι η Τσεχία και η Ιταλία.

Η Τσεχική Δημοκρατία ενέκρινε ήδη από το κοινοβούλιο την αύξηση του ορίου ταχύτητας από τα 130 χλμ./ώρα στα 150 χλμ./ώρα.
 Η νέα αυτή απόφαση θα εφαρμοστεί από το 2026 σε ορισμένα τμήματα του
αυτοκινητόδρομου που, λογικά, πληρεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις
ασφαλείας για να μπορούν να ταξιδεύουν οι πολίτες με ασφάλεια.

Η Ιταλία έχει ήδη εγείρει την ίδια πρωτοβουλία από την περασμένη άνοιξη, για να επιτύχει τη θέσπιση του νέου ορίου των 150 χλμ./ώρα σε συγκεκριμένα τμήματα των αυτοκινητόδρομων, όπου θεωρούνται ασφαλή και με καλή ορατότητα.

Πηγή
 

Διαβάστε περισσότερα

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2025

Απομακρύνθηκε το σενάριο για σεισμό 6 Ρίχτερ στη Σαντορίνη, λέει ο Λέκκας

 

«Απομειώνεται η συνολική ενέργεια που είχε συσσωρευτεί στην περιοχή και δημιούργησε όλη αυτή τη σεισμική δραστηριότητα», ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ
Οι σεισμικές δονήσεις εξακολουθούν να προκαλούν ανησυχία στους κατοίκους της Σαντορίνης και των γύρω νησιών. Ωστόσο, το σενάριο για σεισμό 6 Ρίχτερ απομακρύνεται, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΠ, Ευθύμιο Λέκκα.

«Το σίγουρο είναι ότι το σενάριο που προέβλεπε πως θα έχουμε ένα σεισμό
6,1 με 6,2 Ρίχτερ τροποποιήθηκε και είναι σενάριο για σεισμό μικρότερο
των 6 βαθμών. Είναι μια ευνοϊκή εξέλιξη», είπε ο κ. Λέκκας στην ΕΡΤ.
Είναι εξέλιξη ότι κάθε μέρα έχουμε αρκετούς σεισμούς και η εκδήλωση της
σεισμικότητας είναι σε υψηλά επίπεδα. Συνεπώς απομειώνεται η συνολική ενέργεια που είχε συσσωρευτεί στην περιοχή και δημιούργησε όλη αυτή τη
σεισμική δραστηριότητα», συμπλήρωσε
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΠ: «η σεισμική ακολουθία έχει ιδιαίτερη
ένταση και εκτιμούμε ότι θα συνεχιστεί τις επόμενες ημέρες. Αν
παραμείνουμε στο σενάριο αυτό σίγουρα από την άλλη εβδομάδα θα αρχίσει να μειώνεται η συχνότητα αλλά και τα μέσα μεγέθη, βέβαια με διακυμάνσεις
 που αφορούν χρονικά διαστήματα μέσα στη μέρα».

«Το σενάριο των 5,5 – 5,6 δεν θα μας δημιουργήσει προβλήματα. Μπορούμε
εύκολα να το διαχειριστούμε. Είμαστε πιο αισιόδοξοι από εχθές. Είναι ένα
 “ενδιαφέρον” φαινόμενο για εμάς που ασχολούμαστε με τη σεισμολογία. Η
Σαντορίνη και η γύρω περιοχή είναι ένα εργαστήριο που το εξετάζουμε και αντλούμε πολύτιμες γνώσεις», κατέληξε ο κ. Λέκκας.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Ο ΠΑΟΚ αποσύρει το αίτημα αναβολής του αγώνα με τον ΟΦΗ


 Ο ΠΑΟΚ ενημέρωσε ότι αποφάσισε αποσύρει το αίτημα αναβολής του αγώνα με τον ΟΦΗ.
Την απόφαση να αποσύρει το αίτημα αναβολής του αγώνα με τον ΟΦΗ πήρε ο ΠΑΟΚ, όπως ενημέρωσε η ασπρόμαυρη ΠΑΕ.

 Οι “ασπρόμαυροι” είχαν καταθέσει αίτημα στη διοργανώτρια αρχή και
αφορμή στέκονται οι απουσίες της ομάδας, η οποία έμεινε αποδεκατισμένη
μετά και τις ποινές που έλαβαν οι Τάισον, Οζντόεφ, Κεντζιόρα, Λόβρεν.

Συν τοις άλλοις, ο Ραζβάν Λουτσέσκου θα είναι επίσης απόντας, αφού και αυτός είναι τιμωρημένος.

Θετικά για την αναβολή του αγώνα έχουν ψηφίσει 13 ομάδες και η ΕΠΟ,
ενώ ακόμη δεν είχε καταστεί εφικτό από την Διοργανώτρια Αρχή να
επικοινωνήσει με τον εκπρόσωπο της ΑΕΚ και έτσι εκκρεμούσε η ψήφος της
Ένωσης. Εν τέλει, ύστερα από την απόφαση του ΠΑΟΚ, το παιχνίδι θα διεξαχθεί κανονικά το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου στις 20:00.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Ο ΠΑΟΚ ζητά αναβολή του ματς με τον ΟΦΗ

 

Με επίσημο αίτημα στη Λίγκα, η ΠΑΕ ΠΑΟΚ ζήτησε την αναβολή της Σαββατιάτικης (8/2, 20:00) αναμέτρησης με τον ΟΦΗ στο Ηράκλειο και αναμένει το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας διά περιφοράς των ομάδων που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα.



Στον αέρα η αναμέτρηση του ΟΦΗ με τον ΠΑΟΚ, για την 22η αγωνιστική της Stoiximan Super League και αυτό γιατί οι Θεσσαλονικείς ζητούν αναβολή του αγώνα, με το αίτημα των «ασπρόμαυρων» να εξετάζεται αυτή την ώρα από τη Λίγκα και όλα τα ενδεχόμενα να είναι ανοιχτά!


Όπως είναι ήδη γνωστό, σε πέντε ποδοσφαιριστές του ΠΑΟΚ ασκήθηκε ποινική δίωξη, συν τους τιμωρημένους του τεχνικού επιτελείου, με επιβολή περιοριστικού όρου και συγκεκριμένα την απαγόρευση των 10 ημερών εισόδου σε αγωνιστικούς χώρους από την ημέρα επιβολής (σ.σ. προηγούμενη Δευτέρα).


Στο αίτημά τους οι «ασπρόμαυροι» κάνουν λόγο για παρεμβατικές ποινές από το κράτος στο αυτοδιοίκητο του ποδοσφαίρου, θέμα που θα απασχολήσει την έκτακτη σύσκεψη της Λίγκας την προσεχή Δευτέρα (10/2).


Το αίτημα έχει κατατεθεί από το πρωί της Παρασκευής και στις τάξεις του Δικεφάλου περιμένουν το αποτέλεσμα ψηφοφορίας διά περιφοράς.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Τουρισμός για Όλους 2025: Voucher έως 600 ευρώ – Ξεκινούν οι αιτήσεις

 


Σύντομα αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους 2025» και όσοι δικαιούχοι το επιθυμούν, θα μπορέσουν να υποβάλουν αίτηση για να πάρουν voucher αξίας από 200 μέχρι 600 ευρώ.



Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμμετάσχει κανείς είναι να έχει καταθέσει τη φορολογική του δήλωση για το 2023.

Τουρισμός για όλους 2025: Ως 600 ευρώ το voucher και ενίσχυση των χειμερινών προορισμών

Στο πλαίσιο του προγράμματος, θα διατίθεται ένα voucher 600 ευρώ με εφάπαξ αίτηση. Ιδιαίτερα για την ενίσχυση του ορεινού και χειμερινού τουρισμού, η επιδότηση θα είναι αυξημένη για τη χαμηλή περίοδο (από την έναρξη του προγράμματος μέχρι 30/4 και από 1/10 έως 31/12).


Οι δυνητικοί δικαιούχοι που πληρούν τις προϋποθέσεις των εισοδηματικών κριτηρίων μπορούν να επιλέξουν κατά την υποβολή της αίτησης ποια περίοδο θα κάνουν χρήση της κάρτας τους (χαμηλή ή υψηλή).

Παράλληλα συνεχίζεται η επαυξημένη επιδότηση σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού: συνταξιούχοι, τρίτεκνοι και πολύτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες, άτομα με αναπηρία και γονείς με τέκνα με αναπηρία, με ποσά που φτάνουν τα 600 ευρώ.


Τουρισμός για όλους 2025 – Υψηλή περίοδος

Ποσό ύψους διακοσίων (200,00) ευρώ σε φυσικά πρόσωπα που πληρούν τις οριζόμενες προϋποθέσεις και θα επιλέξουν κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης την υψηλή περίοδο, δηλαδή: 01.05.2025 έως και 30.09.2025.

Ποσό ύψους τριακοσίων (300,00) ευρώ σε φυσικά πρόσωπα:

– Άγαμα ή σε κατάσταση χηρείας με προστατευόμενα τέκνα, βάσει τελευταίας εκκαθαρισμένης κατά την υποβολή της αίτησης Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων 2023,

– Έγγαμα ή μέρη συμφώνου συμβίωσης με τρία προστατευόμενα τέκνα και άνω, βάσει τελευταίας εκκαθαρισμένης κατά την υποβολή της αίτησης κοινής ή χωριστής Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων 2023.

– Συνταξιούχους όλων των Ταμείων με οριστική απόφαση απονομής σύνταξης λόγω γήρατος έως 31.12.2023, που πληρούν τις οριζόμενες προϋποθέσεις.

Ποσό ύψους τετρακοσίων (400) ευρώ, ειδικώς για Άτομα με αναπηρία, με ισχύουσα απόφαση συνολικού ποσοστού αναπηρίας από 67% και άνω κατά την υποβολή της αιτήσεως, καθώς και για κληρωθέντες δικαιούχους με τέκνα Άτομα με αναπηρία με ισχύουσα Απόφαση συνολικού ποσοστού αναπηρίας από 67% και άνω κατά την υποβολή της αιτήσεως.

Σε περίπτωση δικαιούχου που πληροί τις προϋποθέσεις περισσότερων της μίας εκ των ως άνω κατηγοριών, η αίτηση κατατάσσεται στην κατηγορία με το μέγιστο ποσό επιδότησης.

Τα ως άνω ποσά αφορούν αποκλειστικά τον δικαιούχο και δεν αυξάνονται σε περίπτωση ύπαρξης εξαρτώμενων από αυτόν μελών.


Τουρισμός για όλους 2025 – Χαμηλή περίοδος

Από την ημερομηνία έναρξης ισχύος των άυλων ψηφιακών χρεωστικών καρτών του προγράμματος έως και 30.04.2025 και από 01.10.2025 έως και 31.12.2025

Ποσό ύψους τριακοσίων (300,00) σε φυσικά πρόσωπα που πληρούν τις οριζόμενες προϋποθέσεις και θα επιλέξουν κατά την υποβολή της αίτησης τη χαμηλή περίοδο.

Ποσό ύψους τετρακοσίων (400,00) ευρώ σε φυσικά πρόσωπα:

– Άγαμα ή σε κατάσταση χηρείας με προστατευόμενα τέκνα, βάσει τελευταίας εκκαθαρισμένης κατά την υποβολή της αίτησης Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων 2023,

– Έγγαμα ή μέρη συμφώνου συμβίωσης με τρία προστατευόμενα τέκνα και άνω, βάσει τελευταίας εκκαθαρισμένης κατά την υποβολή της αίτησης κοινής ή χωριστής Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων 2023.

– Συνταξιούχους όλων των Ταμείων με οριστική απόφαση απονομής σύνταξης λόγω γήρατος έως 31.12.2023, που πληρούν τις οριζόμενες προϋποθέσεις.

Ποσό ύψους εξακοσίων (600) ευρώ, ειδικώς για Άτομα με αναπηρία, με ισχύουσα απόφαση συνολικού ποσοστού αναπηρίας από 67% και άνω κατά την υποβολή της αιτήσεως, καθώς και για κληρωθέντες δικαιούχους με τέκνα άτομα με αναπηρία με ισχύουσα Απόφαση συνολικού ποσοστού αναπηρίας από 67% και άνω κατά την υποβολή της αίτησης.

Σε περίπτωση δικαιούχου που πληροί τις προϋποθέσεις περισσότερων της μίας εκ των ως άνω κατηγοριών, η αίτηση κατατάσσεται στην κατηγορία με το μέγιστο ποσό επιδότησης.

Τα ως άνω ποσά αφορούν αποκλειστικά τον δικαιούχο και δεν αυξάνονται σε περίπτωση ύπαρξης εξαρτώμενων από αυτόν μελών.

Δυνητικοί δικαιούχοι του προγράμματος

1. Δυνητικοί Δικαιούχοι του Προγράμματος «Τουρισμός για Όλους 2025» είναι ενήλικα φυσικά πρόσωπα, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και εμπίπτουν στα εισοδηματικά κριτήρια της παρούσας (ετήσιο ατομικό/οικογενειακό εισόδημα).

2. Για τον τρίτο (Γ) κύκλο του Προγράμματος, ήτοι για το Πρόγραμμα «Τουρισμός για Όλους 2025», Δυνητικοί Δικαιούχοι είναι όσοι έχουν υποβάλει οριστική Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων μέχρι την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων φορολογικού έτους 2023, η οποία έχει εκκαθαρισθεί έως την τελική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, και το ετήσιο οικογενειακό εισόδημά τους εμπίπτει στα οριζόμενα στον κάτωθι πίνακα εισοδηματικά κριτήρια.


Ατομικό (φυσικά πρόσωπα άγαμα ή σε κατάσταση χηρείας) – Οικογενειακό εισόδημα (έγγαμοι και μέρη συμφώνου συμβίωσης)

• χωρίς τέκνα 19.000 31.000

• με 1 τέκνο 20.500 32.500

• με 2 τέκνα 22.000 34.000


 Περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν στις ιστοσελίδες του Υπουργείου Τουρισμού και της Κοινωνίας της Πληροφορίας.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα