Αναζήτηση

Παρασκευή 18 Απριλίου 2025

Φτιάξανε μηχανισμό που μετατρέπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε… υβριδικά - Zougla

 

Η Horse Powertrain δεν είναι ένα γνωστό όνομα, αλλά θα αλλάξει σύντομα. Με την υποστήριξη της Renault, της Geely και της Aramco, η εταιρεία τοποθετείται ως βασικός παίκτης στο μέλλον των υβριδικών κινητήριων συστημάτων, ιδιαίτερα αυτών που διατηρούν την εσωτερική καύση ζωντανή για λίγο ακόμα.

 

 

Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Αυτό θα μπορούσε να αποδειχθεί χρήσιμο, καθώς ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εκτίμησαν λανθασμένα την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς ανέμεναν μια γρήγορη και ομαλή μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό σίγουρα δεν συνέβη, αναγκάζοντας τις εταιρείες να καταργήσουν μοντέλα και να ανακαλέσουν τα σχέδιά τους για αμιγώς ηλεκτρικές γκάμες.

Το σύστημα κίνησης, είναι γνωστό ως Future Hybrid Concept και συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα κιβώτιο ταχυτήτων σε μια ενιαία, συμπαγή μονάδα. Η εταιρία λέει ότι θα μπορεί να προσαρμοστεί στις υπάρχουσες πλατφόρμες ηλεκτρικών οχημάτων, επιτρέποντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να «ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών». Υπόσχεται επίσης να εξαλείψει την ανάγκη για πολλαπλές πλατφόρμες και γραμμές παραγωγής.

Η εταιρεία δεν αναφέρθηκε σε πολλές λεπτομέρειες, αλλά δήλωσε ότι το σύστημα κίνησης βιδώνεται απευθείας στο υποπλαίσιο του οχήματος και απαιτεί μόνο μερικές τροποποιήσεις για να μετατρέψει ένα EV σε υβριδικό. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί οπουδήποτε στον κόσμο και προβλέπεται να υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα καυσίμων. Αυτό περιλαμβάνει βενζίνη, E85, μεθανόλη M100 και συνθετικά καύσιμα.

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης (τοποθετείται μπροστά), μπορεί να λειτουργήσει και ως range extender για την μπαταρία υψηλής τάσης που υπάρχει ήδη στο αυτοκίνητο, ενώ μπορεί να λειτουργήσει και καθαρά βενζινοκίνητα, παρέχοντας ισχύ στους μπροστινούς τροχούς. Φυσικά σε περίπτωση τετρακίνησης θα συνεργάζεται μαζί με τον ηλεκτροκίνητο πίσω άξονα για κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Το υβριδικό σύστημα drop-in της Horse Powertrain αναμένεται να τοποθετηθεί σε οχήματα παραγωγής από το 2028

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Νέα δεδομένα για το ροχαλητό και το σύνδρομο υπνικής άπνοιας


 Το ροχαλητό αποτελεί ένα συχνό φαινόμενο που επηρεάζει σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικίες.




Γράφει η Αργυρώ Κυπραίου, ΩΡΛ, Διευθύντρια Τμήματος Λειτουργικής και Επανορθωτικής Χειρουργικής Ρινός, ΜΗΤΕΡΑ.


Το ροχαλητό αποτελεί ένα συχνό φαινόμενο που επηρεάζει σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες ηλικίες.


Σύμφωνα με επιδημιολογικά δεδομένα περίπου το 80% των ενηλίκων άνω των 65 ετών, ροχαλίζουν περιστασιακά, ενώ το 30% από αυτούς έχουν πρόβλημα με επίμονο και ευρύ ροχαλητό.


Το ροχαλητό συχνά συνδέεται με το σύνδρομο αποφρακτικής υπνικής άπνοιας, μια σοβαρή διαταραχή ύπνου που χαρακτηρίζεται από επαναλαμβανόμενες παύσεις της αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Η πάθηση αυτή εμποδίζει τον οργανισμό να ξεκουραστεί επαρκώς, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα υγείας και ποιότητας ζωής.


ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ

Το ροχαλητό δεν είναι απλώς μια ενόχληση αλλά μπορεί να αποτελεί ένδειξη σοβαρών προβλημάτων υγείας.


Μελέτες έχουν βρει μια σχέση μεταξύ του ροχαλητού, της υπνικής άπνοιας και των καρδιακών παθήσεων.


Το ροχαλητό προκαλείται συχνά από την χαλάρωση των μυών στο λαιμό, η οποία οδηγεί σε μερική απόφραξη του αεραγωγού κατά τη διάρκεια του ύπνου.


Σε πιο σοβαρές περιπτώσεις αυτό μπορεί να εξελιχθεί σε υπνική άπνοια.


Σε αυτή την περίπτωση η αναπνευστική οδός αποφράσσεται εντελώς για σύντομες περιόδους, προκαλώντας διακοπή της αναπνοής και επανεκκίνηση κάτι που ε[αναλαμβάνεται διαρκώς στη διάρκεια της νύχτας.


Τα παραπάνω φαινόμενα δίνουν μειωμένη οξυγόνωση στους ιστούς, το πρωί έχουμε κεφαλαλγία, κόπωση, υπνηλία ενώ συνδέονται με σημαντικά υψηλή αρτηριακή πίεση και ανεξέλεγκτη υπέρταση και αρρυθμίες.


ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ

Για τη διάγνωση απαιτείται πολυσωματογραφική μελέτη ύπνου, η οποία γίνεται σε εξειδικευμένο εργαστήριο αλλά και πλήρη ΩΡΛ κλινική εξέταση, που περιλαμβάνει ειδοποιήσεις ρινός, φάρυγγα και αξονικές τομογραφίες κατά περίπτωση.


ΟΙ θεραπευτικές επιλογές περιλαμβάνουν αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως απώλεια βάρους, αποφυγή αλκοόλ και μεγάλου γεύματος πριν τον ύπνο, χρήση συσκευών CPAP καθότι και χειρουργικές επεμβάσεις για τη διόρθωση ανατομικών ανωμαλιών οι οποίες αποτελούν εμπόδιο στη ροή του αέρα.


ΦΑΡΥΓΓΟΥΠΕΡΩΙΟΣ ΠΛΑΣΤΙΚΗ/ΑΜΥΓΔΑΛΕΚΤΟΜΗ

Η πιο αποτελεσματική θεραπεία του συνδρόμου είναι η χειρουργική εφόσον έχουν αποδειχθεί τα εμπόδια στην αναπνευστική οδό.


Η επέμβαση που ονομάζεται φαρυγγουπερώιος πλαστική έχει σχεδιαστεί ειδικά για το σύνδρομο και πρακτικά σημαίνει ότι ο χειρουργός θα αφαιρέσει τμήμα ιστού από τη σταφυλή και τα τοιχώματα του φάρυγγα που έχουν χαλαρώσει και κρέμονται προς τα κάτω κοντά στην είσοδο του λάρυγγα κατά την κατάκλιση.


Οι αμυγδαλές μπορεί να αφαιρεθούν επίσης εάν είναι υπερτροφικές.


ΕΝΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΠΑΡΑΡΡΙΝΙΩΝ

Όταν η φλεγμονή μέσα στη ρινική κοιλότητα και τα ιγμόρεια επιδεινώνεται, μπορεί να συμβάλλει στο σύνδρομο υπνικής άπνοιας. Επιβάλλεται στις περιπτώσεις αυτές μια επέμβαση για τον καθορισμό των ιγμορείων.


Κατά την επέμβαση αυτής, ένα ενδοσκόπιο εισέρχεται μέσα στη μύτη έτσι ώστε ο χειρουργός με τη χρήση εξειδικευμένων εργαλείων να αφαιρέσει οποιοδήποτε εμπόδιο και να παροχετεύσει τη βλέννη ώστε ο αεραγωγός να βελτιωθεί και οι εκκρίσεις να μην συσσωρεύονται.


ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΡΙΝΙΚΟΥ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΟΣ

Καθώς το χόνδρινο οστέινο διάφραγμα που χωρίζει τη μύτη μας στα δύο μπορεί να είναι λοξό, να έχει υποστεί κατάγματα, τότε η αναπνοή από τη μύτη εμποδίζεται.


Ο χειρουργός θα ευθειάσει το διάφραγμα αφαιρώντας ή μεταθέτοντας τα χόνδρινα τμήματα που εμποδίζουν καθώς και όλα τα οστά που προεξέχουν μέσα στη μύτη.


Η αλλαγή στην αναπνοή και την ποιότητα του ύπνου είναι άμεση.


ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΡΙΝΙΚΩΝ ΒΑΛΒΙΔΩΝ

Αδύναμα πλαϊνά τοιχώματα της μύτης που υποχωρούν κατά την εισπνοή μπορούν να εμποδίσουν σοβαρά τη ροή του αέρα και να αποτελούν σοβαρό αίτιο του συνδρόμου άπνοιας.


Υπάρχουν αρκετές τεχνικές που διορθώνουν και υποστηρίζουν τα πλαϊνά τοιχώματα της μύτης και αυτά είναι:


Χόνδρινα μοσχεύματα spreader

Χόνδρινα μοσχεύματα batten

Χόνδρινα μοσχεύματα κάτω πλαγίων χόνδρων

Εάν γνωρίζει ο Χειρουργός πως να τα χρησιμοποιεί θα τα τοποθετήσει με επιτυχία ταυτόχρονα με τον ευθειασμό ρινικού διαφράγματος ώστε να προμηθευτεί τους χόνδρους που θα προκύψουν από εκεί.


ΓΝΑΘΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ και συσκευές που φέρνουν τη ρίζα της γλώσσας προς τα εμπρός.

ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ που βοηθά στην απώλεια βάρους.

Συνοψίζοντας το ροχαλητό και η υπνική άπνοια αποτελούν σημαντικά προβλήματα υγείας με σοβαρές επιπτώσεις. Υπάρχουν λύσεις με υψηλό ποσοστό επιτυχίας και η χειρουργική επέμβαση είναι μια από αυτές.

Η συνεχής έρευνα και οι νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις προσφέρουν ελπίδα για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση και σημαντική βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Ηλικιωμένη έπεσε από τον έκτο όροφο πολυκατοικίας κι επέζησε – Απίστευτο βίντεο

 


Η 80χρονη Ρωσίδα έπεσε επάνω στον ουρανό σταθμευμένου αυτοκινήτου




Ένα πραγματικά απίστευτο βίντεο μας ήρθε από τη Ρωσία, με μια 80χρονη γυναίκα να πέφτει από τον 6ο όροφο πολυκατοικίας και να επιζεί, έχει γίνει δημοφιλές στα κοινωνικά δίκτυα.


Σε βίντεο από κάμερας ασφαλείας στο Γεκατερίνμπουργκ της κεντρικής Ρωσίας διακρίνεται η 80χρονη να πέφτει με τρομακτική ορμή πάνω στην οροφή του αυτοκινήτου κάνοντας θρύψαλα το παρμπρίζ του.

Η 80χρονη καθάριζε τα τζάμια του διαμερίσματός της όταν φέρεται να στραβοπάτησε και να έπεσε. Ωστόσο, λίγες στιγμές αργότερα, η γυναίκα φάνηκε να μην έχει τραυματιστεί σοβαρά και να σηκώνεται και να ζητά βοήθεια.


Προσοχή! Οι εικόνες στο βίντεο είναι σκληρές!

Η 80χρονη μίλησε μάλιστα με περαστικούς για την παραλίγο μοιραία πτώση της, προτού φθάσει στο σημείο ασθενοφόρο και τη μεταφέρει σε νοσοκομείο.


«Την είδα από το παράθυρο να κείτεται πάνω στο αυτοκίνητό μου. Είπαν ότι ήταν μια γειτόνισσα από τον έκτο όροφο. Ζω σε αυτό το κτίριο εδώ και 12 χρόνια και δεν την έχω ξαναδεί», δήλωσε ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου.


Αξιωματούχος ανέφερε σε δήλωσή του ότι «στη διάρκεια της έρευνας διαπιστώθηκε σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία ότι η ηλικιωμένη γυναίκα μπορεί να έπεσε λόγω απροσεξίας της από το παράθυρο. Το θύμα διακομίστηκε σε ιατρική εγκατάσταση και λαμβάνει την αναγκαία φροντίδα. Η αστυνομία ερευνά το συμβάν».



Πηγή


Διαβάστε περισσότερα

Πέμπτη 17 Απριλίου 2025

Συλλογικές συμβάσεις εργασίας: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις νέες αλλαγές που έρχονται

 

Στα σκαριά του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης φαίνεται πως βρίσκεται το νομοσχέδιο για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου περί ενίσχυσης  Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ).




Της Κατερίνας Φεσσά


Αυτό αναμένεται να κατατεθεί εκτός απροόπτου αρχές καλοκαιριού στη Βουλή αφού προηγηθεί διάλογος μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου και των παραγωγικών και κοινωνικών φορέων για την εύρεση βέλτιστης πρακτικής αναφορικά με τις  ΣΣΕ.


Σε κάθε περίπτωση η ηγεσία του υπουργείου θα ακούσει τις προτάσεις των αρμόδιων φορέων εργοδοτών και εργαζομένων για τις συλλογικές συμβάσεις  εργασίας προκειμένου να υπάρξει ένα πλαίσιο το οποίο θα ευνοεί και τις δύο πλευρές. Παράλληλα επισημαίνεται πως το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις συλλογικές συμβάσεις προβλέπεται να έχει μεγάλο αντίκτυπο και στους νέους εργαζόμενους διότι αυτοί λαμβάνουν μικρότερες απολαβές σε σχέση με τους υπόλοιπους.


Τι άλλο θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο

Το νομοσχέδιο αυτό ενδέχεται να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας ανά μήνα. Ενώ εάν η διευθέτηση της απασχόλησης είναι εβδομαδιαία, τότε θα μπορεί να αυξάνεται για κάποιες ημέρες ο συμβατικός χρόνος εργασίας αλλά και να μειώνεται και για τις επόμενες ημέρες. Με αυτόν τρόπο ο μέσος όρος του ωραρίου εργασίας σε εβδομαδιαία βάση θα παραμένει στις 40 ώρες.


Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία, εάν μια επιχείρηση λειτουργεί 8 μήνες τον χρόνο και θέλει να διευθετήσει τον χρόνο εργασίας, δηλαδή να αυξήσει και να μειώσει τις ώρες εργασίας για κάποιο χρονικό διάστημα, θα πρέπει πρώτα να συμφωνήσει με το προσωπικό ή το σωματείο της. Η επιχείρηση θα πρέπει να προβεί σε αυτή την ενέργεια πριν την εφαρμογή του μέτρου και θα πρέπει να αναφέρει επακριβώς ποια θα είναι αυτή η περίοδο χρόνου εργασίας.


Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας: Ποιες έχουν υπογραφεί και ποιες βρίσκονται στα σκαριά

Ορισμένες  συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπεγράφησαν πρόσφατα ενώ κάποιες άλλες βρίσκονται στα σκαριά. Αναλυτικά:


Α. Η  Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπεγράφη πρόσφατα αφορά τους ιατρικούς επισκέπτες:

Υπεγράφη η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για  σχεδόν 3.000 εργαζόμενους του κλάδου.  Μάλιστα σύμφωνα με την εν λόγω ΣΣΕ οι νέοι μισθοί που δίνονται στο προσωπικό αυτό  διαμορφώνονται ως εξής:


Οι μη πτυχιούχοι λαμβάνουν από 1.050 ευρώ ενώ οι πτυχιούχοι παίρνουν από 1.150 ευρώ. Διευκρινίζεται πως στα ποσά δεν συμπεριλαμβάνονται οι τριετίες. Επίσης με τη νέα ΣΣΕ προβλέπονται τα εξής:


 Το ποσό για έξοδα διατροφής είναι στα 62 ευρώ για διανυκτέρευση και στα 37 ευρώ για διημέρευση με αποδείξεις.

Στα 8,8 ευρώ διαμορφώνεται η αποζημίωση για την εκτός έδρας εργασία.

Β. Οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας  που είναι σε εκκρεμότητα αφορούν:

1) Τους ξενοδοχοϋπαλλήλους:


Εγκρίθηκε πρόσφατα ομόφωνα από το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας (ΑΣΕ) η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων που υπεγράφη στα τέλη Φεβρουαρίου καθώς πληροί τις προϋποθέσεις για να γίνει γενικώς υποχρεωτική στον κλάδο.


Αυτό αφορά σχεδόν 140 χιλιάδες εργαζόμενους. Υπενθυμίζεται πως η σύμβαση αυτή θα ισχύει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου του 2025 και σύμφωνα με αυτήν ο βασικός μισθός των εργαζομένων του κλάδου θα είναι στα 950 ευρώ. Ωστόσο για να προχωρήσει ομαλά η εν λόγω διαδικασία θα πρέπει η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως να προχωρήσει στην υπογραφή σχετικής απόφασης.


2) Την Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλλήλων Οργανώσεων Ελλάδας (ΟΤΟΕ)

Σε συμφωνία για το περιεχόμενο της νέας κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΣΣΕ) 2025-2027 κατέληξαν οι εκπρόσωποι της ΟΤΟΕ και των τραπεζών. Αυτό αφορά περίπου 28.000 τραπεζοϋπαλλήλους και σύμφωνα με την Σύμβαση για τους εργαζόμενους του κλάδου προβλέπονται τα εξής:


α. Διασφαλίζονται οι κλαδικές αποδοχές από τον πληθωρισμό των ετών 2025, 2026, 2027 ( βάσει του εναρμονισμένου ΔΤΚ) με εμπροσθοβαρείς  αυξήσεις το 2025 που συσσωρευτικά στην 3ετή διάρκεια ισχύος της Σύμβασης ξεπερνούν το 8% ( 8,25%).Ειδικότερα οι αυξήσεις της τριετίας έχουν ως εξής:


2% επί των βασικών/κλιμακίων του Ενιαίου Μισθολογίου (ΕΜ) από την 1η Ιουλίου του 2025.

2% επί των βασικών/κλιμακίων του ΕΜ από την 1η  Δεκεμβρίου του 2025.

2% επί των βασικών/κλιμακίων του ΕΜ από την 1η Δεκεμβρίου του 2026.

2% επί των βασικών/κλιμακίων του ΕΜ από την 1η Δεκεμβρίου του 2027.

 β. Θεσμοθετείται από το 2026 και μετά η καταβολή μισού κλαδικού μηνιαίου μισθού (αθροιστικά βασικός μισθός Ε.Μ συν τα κλαδικά επιδόματα) σε όλους τους εργαζόμενους.


3.Τους εργαζόμενους της εστίασης:

Μέχρι τα τέλη Μαΐου φαίνεται πως θα υπάρξει συμφωνία για την ΣΣΕ εργαζομένων του κλάδου. Επίσης επισημαίνεται πως έχει προταθεί να δοθούν αυξήσεις της τάξεως του 12% στους μισθούς των εργαζομένων του κλάδου σε βάθος διετίας (6% + 6%). Μένει να φανεί εάν αυτό θα πάρει σάρκα και οστά.


4) Τους εμποροϋπαλλήλους

Σε πρώιμο στάδιο φαίνεται πως βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας σχεδόν 800.000 εμποροϋπαλλήλων. Οι εν λόγω εργαζόμενοι δεν έχουν από το 2012 και έπειτα ΣΣΕ, ωστόσο η  Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΙΥΕ) αναμένεται να συναντηθεί τον επόμενο μήνα με τις εργοδοτικές οργανώσεις (ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ) προκειμένου να συζητήσουν για το θέμα αυτό.


Πόσοι εργαζόμενοι καλύπτονται σήμερα από την συλλογική σύμβαση εργασίας

Υπενθυμίζεται πως σήμερα μόνο το 25% με 30% των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα καλύπτεται από τους όρους μιας συλλογικής σύμβασης εργασίας. Το ποσοστό αυτό μεταφράζεται σε σχεδόν 800.000 εργαζόμενους.


Παράλληλα επισημαίνεται πως το υπουργείο έχει ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/2041 για τους επαρκείς  κατώτατους μισθούς που λέει πως ο στόχος είναι να αυξηθεί στο 80% το ποσοστό των εργαζομένων που έχει συλλογική σύμβαση εργασίας. Αυτό αφορά σχεδόν 2,8 εκατομμύρια μισθωτούς εργαζόμενους.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Άγριο bullying σε 12χρονο στη Νέα Φιλαδέλφεια - Τον χτυπούσαν στο κεφάλι και του έσκισαν την μπλούζα


 Βίαιο περιστατικό σημειώθηκε σε σχολείο της Νέας Φιλαδέλφειας, με θύμα έναν 12χρονο μαθητή, ο οποίος, σύμφωνα με τις καταγγελίες της μητέρας του, δέχθηκε επίθεση από πέντε συμμαθητές του την ώρα του διαλείμματος.




Το συμβάν εκτυλίχθηκε στον προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου, όταν μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης περικύκλωσαν τον 12χρονο, ξεκινώντας με λεκτικές επιθέσεις και bullying, που πολύ σύντομα κλιμακώθηκαν σε σωματική βία.


Παρά τις προσπάθειες του παιδιού να ενημερώσει τη δασκάλα που βρισκόταν εκείνη την ώρα στον προαύλιο χώρο, η παρέμβαση δεν στάθηκε αρκετή για να αποτρέψει την επίθεση, σύμφωνα με την ΕΡΤ.


Σύμφωνα με την καταγγελία, οι πέντε μαθητές εξαγριώθηκαν όταν είδαν ότι το θύμα τους ανέφερε το περιστατικό στη δασκάλα.


Τον πλησίασαν και τον ξυλοκόπησαν άγρια, χτυπώντας τον στο κεφάλι και στο σώμα με μπουνιές και κλωτσιές, ενώ φέρονται να του έσκισαν και την μπλούζα. Το παιδί, σοκαρισμένο, γύρισε στο σπίτι του και οι γονείς του διαπίστωσαν ότι έφερε τραυματισμό στο πόδι.


Τον μετέφεραν άμεσα στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού», όπου υποβλήθηκε σε εξετάσεις.


Η μητέρα του 12χρονου πήγε στο αστυνομικό τμήμα και έκανε καταγγελία σε βάρος των πέντε ανηλίκων, και αναμένεται να σχηματιστεί δικογραφία σε βάρος των παιδιών, αλλά και σε βάρος και των γονέων τους.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Τετάρτη 16 Απριλίου 2025

Υποχρεωτικό από την 1η Ιουλίου το ψηφιακό πελατολόγιο – Πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που δεν καταγράφεται

 


Οι επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου από την 1η Ιουλίου 2025, κινδυνεύουν με πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε όχημα που δεν καταγράφουν στο ψηφιακό πελατολόγιο.




Η τήρηση του ψηφιακού πελατολογίου είναι προαιρετική έως τις 30 Ιουνίου 2025. Από την 1η Ιουλίου 2025 το μέτρο γίνεται υποχρεωτικό και μαζί έρχονται και τα πρόστιμα σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.


Όπως ορίζεται στην απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή με την οποία περιγράφονται η διαδικασία και οι λεπτομέρειες για το ψηφιακό πελατολόγιο, κάθε εγγραφή ( είσοδος -έξοδος Ι.Χ με τα απαιτούμενα στοιχεία) συνιστά υποβολή πληροφοριακής δήλωσης.

Κάθε εκπρόθεσμη εγγραφή θεωρείται ως εκπρόθεσμη υποβολή πληροφοριακής δήλωσης, κάθε ελλιπής εγγραφή ως ελλιπής υποβολή πληροφοριακής δήλωσης και κάθε μη εγγραφή ως παράλειψη υποβολής πληροφοριακής δήλωσης.


Οι παραβάσεις επισύρουν τις κυρώσεις των διατάξεων της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 53 του ν. 5104/2024 «ΚΦΔ» , δηλαδή 100 ευρώ για κάθε παράβαση.


Οι υπόχρεοι

Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται πρώτοι στη λίστα της τήρησης ψηφιακού πελατολογίου είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, φανοποιεία, εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα, χώρους στάθμευσης, πλυντήρια και επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων.


Από το μέτρο εξαιρούνται:

α) Οι οντότητες χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).


β) Οι οντότητες που λειτουργούν με συστήματα αυτοεξυπηρέτησης εφόσον τα παραστατικά αξίας εκδίδονται άμεσα με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας.


γ) Η καταγραφή εργασιών που λαμβάνουν χώρα από συνεργεία των οντοτήτων πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων, οι οποίες απαιτούνται για να κινηθούν τα καινούργια αυτοκίνητα και να παραδοθούν καθ’ όλα έτοιμα στους αγοραστές (π.χ. αποκήρωση).


δ) Η εκμίσθωση θέσεων στάθμευσης σε κατόχους οχημάτων, από ιδιοκτήτες περιφραγμένων οικοπέδων, εφόσον η εκμίσθωση των θέσεων δεν συνοδεύεται από υπηρεσίες φύλαξης ή άλλες υπηρεσίες (παρκαδόρος, γραφείο, τηλέφωνο κ.λπ.), ο δε κάτοχος του οχήματος μισθώνει το χώρο με συγκεκριμένη κάθε φορά χρονική διάρκεια και διαθέτει αυτοτελή δυνατότητα εισόδου και εξόδου.


ε) Η επισκευή ή συντήρηση μερών ή εξαρτημάτων οχημάτων, εφόσον εισάγονται στην εγκατάσταση της υπόχρεης οντότητας άνευ του οχήματος που φέρει την πινακίδα κυκλοφορίας (π.χ. μηχανή οχήματος, αναμεικτήρας μεταφοράς σκυροδέματος).


στ) Η χρήση ιδιόκτητου χώρου στάθμευσης επιχειρήσεων για την φιλοξενία/εξυπηρέτηση πελατών τους, με ή χωρίς αντάλλαγμα.


ζ) Η παροχή υπηρεσιών κινητού συνεργείου και επισκευής οχημάτων επί του τόπου της βλάβης ή σε άλλο υποδεικνυόμενο σημείο.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Οριστικό: Πότε θα μπαίνουν στη φυλακή οδηγοί

 

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του νέου πλαισίου είναι ότι οι κυρώσεις στοχεύουν πλέον στον ίδιο τον οδηγό – όχι στο όχημα. 




Η πρακτική της αφαίρεσης πινακίδων περιορίζεται, ώστε να μην τιμωρείται όλη η οικογένεια για το σφάλμα ενός μέλους​. Παρουσιάζουμε επιγραμματικά οι σημαντικότερες ποινές που προβλέπονται, βάσει επίσημων ανακοινώσεων και δημοσιευμένων πληροφοριών.


Ποινές φυλάκισης για σοβαρά τροχαία αδικήματα

Θανατηφόρα τροχαία (με υπαιτιότητα οδηγού): Σε περιπτώσεις πρόκλησης θανατηφόρου δυστυχήματος λόγω επικίνδυνης οδήγησης, οι κυρώσεις είναι ιδιαίτερα αυστηρές. Το αδίκημα αντιμετωπίζεται πλέον ως κακούργημα – προβλέπεται κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών αν προκλήθηκε ο θάνατος ενός ατόμου, ενώ σε περιστατικά με πολλαπλές ανθρωποκτονίες το δικαστήριο μπορεί ακόμα και να επιβάλει ισόβια​. Δηλαδή, ένας οδηγός που οδηγούσε επικίνδυνα (π.χ. με υπερβολική ταχύτητα ή υπό βαριά μέθη) και στέρησε ζωή σε συνάνθρωπο, βρίσκεται αντιμέτωπος με πολυετή φυλάκιση.


Εγκατάλειψη θύματος τροχαίου (hit-and-run): Η φυγή από τον τόπο του ατυχήματος συνιστά αυτοτελές αδίκημα που διώκεται αυτεπάγγελτα και χαρακτηρίζεται πλημμέλημα. Σύμφωνα με το άρθρο 43 του ΚΟΚ, οδηγός που εγκαταλείπει θύμα τροχαίου τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 3 μηνών και του αφαιρείται η άδεια οδήγησης για έως 6 μήνες​. Η συγκεκριμένη ποινή επιβάλλεται ανεξάρτητα από άλλες διώξεις (π.χ. για πρόκληση σωματικής βλάβης) και δεν απαιτείται μήνυση από το θύμα. Στην πράξη, ωστόσο, έχει ασκηθεί κριτική ότι οι ποινές αυτές είναι επιεικείς – συχνά ακόμα και σε θανατηφόρα με εγκατάλειψη επιβάλλονται μόλις μερικοί μήνες φυλάκιση με αναστολή​.


Επικίνδυνη οδήγηση (μέθη, υπερβολική ταχύτητα, κόντρες): Παραβάσεις όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ/ναρκωτικών ή η συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες αντιμετωπίζονται πλέον και με ποινικό κώδικα όταν τίθεται σε σοβαρό κίνδυνο η ανθρώπινη ζωή. Για παράδειγμα, οδηγός που πιάνεται να κινείται με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα (≥40 km/h πάνω από το όριο σε κατοικημένη περιοχή ή ≥60 km/h σε αυτοκινητόδρομο) θεωρείται ότι διαπράττει το αδίκημα της «επικίνδυνης οδήγησης». Εάν από την ενέργειά του μπορεί να προκύψει κίνδυνος για ανθρώπους, προβλέπεται φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους (ακόμη και χωρίς να συμβεί δυστύχημα)​.

Σε περίπτωση που προκληθεί σοβαρή σωματική βλάβη, η ποινή μπορεί να φτάσει έως 10 έτη κάθειρξη, ενώ αν προκληθεί θάνατος άλλου επιβάτη ή πεζού, η ποινή είναι κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών​. Με άλλα λόγια, η οδήγηση υπό βαριά μέθη ή με ακραία ταχύτητα αντιμετωπίζεται τιμωρητικά σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με άλλα σοβαρά εγκλήματα, με στόχο τον παραδειγματισμό.


Αφαίρεση διπλώματος έως 7 χρόνια (ή και επ’ αόριστον).

Βαριές κυρώσεις για υπότροπους οδηγούς: Ο νέος ΚΟΚ εισάγει κλιμακούμενες ποινές που πολλαπλασιάζονται για όσους επαναλαμβάνουν τις ίδιες επικίνδυνες παραβάσεις. Συγκεκριμένα, εάν ένας οδηγός υποπέσει ξανά στην ίδια σοβαρή παράβαση μέσα σε διάστημα ενός έτους, προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για έως 180 ημέρες (6 μήνες)​. Αυτή η ποινή ισχύει σε μια σειρά από παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας – από τη μέθη και την υπέρβαση ορίου ταχύτητας, μέχρι τη χρήση κινητού, τη μη χρήση ζώνης, το πέρασμα με κόκκινο κ.ά. (βλ. αναλυτικά παρακάτω). Στόχος είναι να αποτρέπεται η επανάληψη τέτοιων συμπεριφορών, επιβάλλοντας μια “δεύτερη τιμωρία” πολύ αυστηρότερη από την πρώτη​.


Πολυετής στέρηση άδειας στην τρίτη παράβαση: Για τους πιο επίμονους παραβάτες, που δεν συμμορφώνονται ούτε μετά τη δεύτερη κύρωση, οι ποινές γίνονται εξουθενωτικές. Εάν ένας οδηγός διαπράξει για τρίτη φορά μέσα σε 5 χρόνια κάποια από τις σοβαρότερες παραβάσεις (όπως οδήγηση υπό την επήρεια, παραβίαση κόκκινου ή STOP, συμμετοχή σε παράνομη κόντρα), τότε προβλέπεται η αφαίρεση του διπλώματός του για 7 ολόκληρα χρόνια​. Επιπλέον, ο παραβάτης αυτός θα πρέπει μετά την πάροδο της 7ετίας να περάσει υποχρεωτικά από επανεκπαίδευση και νέες εξετάσεις οδήγησης προκειμένου να του χορηγηθεί ξανά άδεια​. Πρόκειται για ένα είδος «εξοστρακισμού» από τους δρόμους για μακρό χρονικό διάστημα, ώστε ο κατ’ εξακολούθηση επικίνδυνος οδηγός να αντιληφθεί τις συνέπειες των πράξεών του πριν επιστρέψει στο τιμόνι.


Δια βίου αφαίρεση διπλώματος – η έσχατη ποινή: Σύμφωνα με ορισμένες διατάξεις που συζητήθηκαν, σε εξαιρετικές περιπτώσεις ασυνείδητων οδηγών προβλέπεται η δυνατότητα οριστικής στέρησης της άδειας οδήγησης. Ο ΚΟΚ ανέφερε (σε προηγούμενες ρυθμίσεις) ότι αν κάποιος υποπέσει για τρίτη φορά σε παραβάσεις όπως μέθη, παραβίαση STOP/κόκκινου ή επικίνδυνους αυτοσχέδιους αγώνες, η άδεια οδήγησης αφαιρείται δια βίου​. Αυτό σημαίνει πως ο οδηγός κρίνεται ανεπίδεκτος συμμόρφωσης και χάνει το δίπλωμά του για πάντα. Ωστόσο, το νεότερο ποινικό πλαίσιο φαίνεται να εγκαταλείπει την ισόβια στέρηση υπέρ μιας πιο ρεαλιστικής προσέγγισης: πλέον οι παραβάτες αυτοί θα τιμωρούνται με μακροχρόνια –αλλά όχι μόνιμη– αφαίρεση (π.χ. 5 έως 7 έτη) και θα μπορούν μετά την πάροδο των ετών να επανακτήσουν δίπλωμα μέσω εκπαίδευσης/εξέτασης​. Η κατεύθυνση αυτή θεωρείται πιο εφαρμόσιμη, δίνοντας μια δεύτερη ευκαιρία μετά από μεγάλο διάστημα, αντί για οριστικό αποκλεισμό.


Πρόστιμα και αυστηρές ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις

Οι πιο συχνές παραβάσεις που συμβάλλουν σε τροχαία ατυχήματα τίθενται στο μικροσκόπιο του νέου ΚΟΚ. Το ύψος των χρηματικών προστίμων αυξάνεται και συνοδεύεται πλέον συχνότερα από επιτόπου αφαίρεση διπλώματος, ειδικά όταν υπάρχει υποτροπή. Ακολουθούν μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις:


Υπερβολική ταχύτητα: Ταχύτητες πολύ πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια αντιμετωπίζονται πλέον με μηδενική ανοχή. Ήδη εξετάζεται η μείωση του ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές από 50 σε 30 χλμ/ώρα​, ώστε να μειωθούν τα δυστυχήματα εντός πόλης. Για όσους οδηγούς υπερβαίνουν τα όρια, προβλέπονται υψηλότερα πρόστιμα και κυρώσεις. Ενδεικτικά, για σημαντική υπέρβαση ορίου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο π.χ. 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος 30 ημερών (οι ακριβείς κλίμακες διαφοροποιούνται ανάλογα με το πόσο ξεπερνάται το όριο)​. Στις πιο σοβαρές περιπτώσεις, το πρόστιμο ανεβαίνει στα 700 – 1.200 ευρώ με αντίστοιχη αφαίρεση άδειας 90 έως 180 ημερών​. Επιπλέον, όπως προαναφέρθηκε, ακραία ταχύτητα σε βαθμό που θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές μπορεί να οδηγήσει και σε ποινική δίωξη με φυλάκιση (πέρα από τα διοικητικά πρόστιμα)​.


Χρήση κινητού τηλεφώνου στο τιμόνι: Η απόσπαση προσοχής λόγω κινητού έχει ενοχοποιηθεί για πολλά ατυχήματα και πλέον τιμωρείται πιο αυστηρά. Το νέο πλαίσιο κατατάσσει τη χρήση κινητού (χωρίς σύστημα hands-free) στις παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας. Για την πρώτη παράβαση, το πρόστιμο αναμένεται να κυμαίνεται περίπου στα 100 ευρώ (όπως ίσχυε) ή και περισσότερο, ενώ μπορεί να αφαιρεθούν και οι πινακίδες/δίπλωμα για μερικές ημέρες. Επαναλαμβανόμενη παράβαση μέσα σε 12 μήνες επιφέρει κλιμακωτά υψηλότερη κύρωση: πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος έως 6 μήνες​. Με άλλα λόγια, αν ένας οδηγός συλληφθεί να χρησιμοποιεί κινητό ξανά προτού συμπληρωθεί χρόνος από το προηγούμενο πρόστιμο, θα τιμωρηθεί πολύ βαρύτερα από την πρώτη φορά. Η λογική είναι να λειτουργήσει αποτρεπτικά, καθώς η συνήθεια αυτή έχει χαρακτηριστεί «σύγχρονη μάστιγα» στην οδήγηση.


Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη ή STOP: Το πέρασμα σε κόκκινο φανάρι συγκαταλέγεται στις πλέον επικίνδυνες συμπεριφορές, αφού συχνά οδηγεί σε σοβαρές συγκρούσεις. Ο νέος ΚΟΚ διατηρεί και ενισχύει τις ήδη αυστηρές ποινές: ένα τυπικό πρόστιμο για παραβίαση ερυθρού μπορεί να φτάνει τα 700 ευρώ και συνοδεύεται από προσωρινή αφαίρεση διπλώματος (π.χ. 60-90 ημερών). Εάν όμως ο οδηγός επαναλάβει την ίδια παράβαση εντός έτους, θα βρεθεί αντιμέτωπος με το πρόστιμο των 1.000 ευρώ και εξάμηνη στέρηση άδειας, όπως ισχύει για τις επαναλαμβανόμενες επικίνδυνες παραβάσεις​. Επιπλέον, προβλέπεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 2 μηνών σε οδηγό που συλληφθεί να αγνοεί σήμα τροχονόμου ή φανάρι θέτοντας σε κίνδυνο κοινόχρηστα αγαθά (όπως οι δρόμοι)​. Σε περίπτωση που ένας οδηγός παραβιάσει φωτεινό σηματοδότη τρεις φορές σε 5 χρόνια, θα υποστεί και την προαναφερθείσα δρακόντεια ποινή της πολυετούς αφαίρεσης διπλώματος (7ετία)​. Είναι σαφές λοιπόν ότι δεν θα υπάρχει ανοχή σε αυτήν την αντικοινωνική συμπεριφορά.


“Αντικοινωνική” οδηγική συμπεριφορά: Υπάρχει σειρά παραβάσεων που, αν και δεν προκαλούν άμεσα ατύχημα, εντούτοις δείχνουν πλήρη αδιαφορία για τους άλλους και πλέον τιμωρούνται αυστηρά. Σε αυτές εντάσσεται η παράνομη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στον αυτοκινητόδρομο – δηλαδή η προσπέραση από τη λωρίδα που προορίζεται για ασθενοφόρα και έκτακτα οχήματα. Επίσης, η οδήγηση για επίδειξη ικανότητας ή εντυπωσιασμού (π.χ. «σούζες», επικίνδυνα ελιγμοί επίτηδες μπροστά σε κοινό) και η συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες ταχύτητας στους δρόμους θεωρούνται άκρως αντικοινωνικές και επικίνδυνες. Παρομοίως, η στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ ή άλλους χώρους που προορίζονται για ευάλωτες ομάδες, δείχνει αντικοινωνική νοοτροπία. Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει βαριά πρόστιμα για όλες αυτές τις περιπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν. Για παράδειγμα, η στάθμευση σε ράμπα ΑμεΑ ήδη τιμωρείται με 150 ευρώ πρόστιμο, αλλά πλέον εντάσσεται και αυτή στις παραβάσεις που σε δεύτερη φορά δεκαπλασιάζεται το πρόστιμο (1.000€) και αφαιρείται το δίπλωμα για μήνες​.

Αντίστοιχα, η χρήση της ΛΕΑ και οι κόντρες αν επαναληφθούν θα επιφέρουν την ίδια αυστηρή κύρωση (1000€+δίπλωμα έως 6 μήνες)​, ενώ προβλέπεται και άμεση επιτόπου αφαίρεση διπλώματος από την πρώτη κιόλας φορά για ορισμένες από αυτές τις πράξεις​. Με λίγα λόγια, ό,τι χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνη ή αντικοινωνική οδήγηση θα έχει πλέον αισθητά βαρύτερες συνέπειες, στέλνοντας το μήνυμα ότι τέτοιες συμπεριφορές δεν γίνονται ανεκτές.


Ο νέος ΚΟΚ στην Ελλάδα, όπως διαμορφώνεται μέχρι την Άνοιξη του 2025, υιοθετεί μια πολύ αυστηρότερη φιλοσοφία «μηδενικής ανοχής» απέναντι στους παραβάτες. Οι ποινές φυλάκισης για εγκληματικές οδηγικές συμπεριφορές (μεθυσμένοι οδηγοί, εγκατάλειψη θυμάτων κ.λπ.) αυξάνονται, τα χρηματικά πρόστιμα γίνονται δυσβάσταχτα και συνοδεύονται από πολυετείς αφαιρέσεις διπλώματος. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επανεκπαίδευση των παραβατών πριν επιστρέψουν στον δρόμο​, καθώς και στην πρόληψη μέσω αποτροπής: Η προοπτική της φυλάκισης ή του να μείνει κανείς χωρίς δίπλωμα για χρόνια λειτουργεί ως ισχυρό αντικίνητρο για επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές. Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν ανακοινωθεί επίσημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αναμένεται να τεθούν σε ισχύ μέσα στο 2025, σηματοδοτώντας μια νέα, αυστηρότερη εποχή για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας​.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα