Αναζήτηση

Πέμπτη 17 Απριλίου 2025

Άγριο bullying σε 12χρονο στη Νέα Φιλαδέλφεια - Τον χτυπούσαν στο κεφάλι και του έσκισαν την μπλούζα


 Βίαιο περιστατικό σημειώθηκε σε σχολείο της Νέας Φιλαδέλφειας, με θύμα έναν 12χρονο μαθητή, ο οποίος, σύμφωνα με τις καταγγελίες της μητέρας του, δέχθηκε επίθεση από πέντε συμμαθητές του την ώρα του διαλείμματος.




Το συμβάν εκτυλίχθηκε στον προαύλιο χώρο του δημοτικού σχολείου, όταν μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης περικύκλωσαν τον 12χρονο, ξεκινώντας με λεκτικές επιθέσεις και bullying, που πολύ σύντομα κλιμακώθηκαν σε σωματική βία.


Παρά τις προσπάθειες του παιδιού να ενημερώσει τη δασκάλα που βρισκόταν εκείνη την ώρα στον προαύλιο χώρο, η παρέμβαση δεν στάθηκε αρκετή για να αποτρέψει την επίθεση, σύμφωνα με την ΕΡΤ.


Σύμφωνα με την καταγγελία, οι πέντε μαθητές εξαγριώθηκαν όταν είδαν ότι το θύμα τους ανέφερε το περιστατικό στη δασκάλα.


Τον πλησίασαν και τον ξυλοκόπησαν άγρια, χτυπώντας τον στο κεφάλι και στο σώμα με μπουνιές και κλωτσιές, ενώ φέρονται να του έσκισαν και την μπλούζα. Το παιδί, σοκαρισμένο, γύρισε στο σπίτι του και οι γονείς του διαπίστωσαν ότι έφερε τραυματισμό στο πόδι.


Τον μετέφεραν άμεσα στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγλαΐα Κυριακού», όπου υποβλήθηκε σε εξετάσεις.


Η μητέρα του 12χρονου πήγε στο αστυνομικό τμήμα και έκανε καταγγελία σε βάρος των πέντε ανηλίκων, και αναμένεται να σχηματιστεί δικογραφία σε βάρος των παιδιών, αλλά και σε βάρος και των γονέων τους.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Τετάρτη 16 Απριλίου 2025

Υποχρεωτικό από την 1η Ιουλίου το ψηφιακό πελατολόγιο – Πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που δεν καταγράφεται

 


Οι επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου από την 1η Ιουλίου 2025, κινδυνεύουν με πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε όχημα που δεν καταγράφουν στο ψηφιακό πελατολόγιο.




Η τήρηση του ψηφιακού πελατολογίου είναι προαιρετική έως τις 30 Ιουνίου 2025. Από την 1η Ιουλίου 2025 το μέτρο γίνεται υποχρεωτικό και μαζί έρχονται και τα πρόστιμα σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.


Όπως ορίζεται στην απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή με την οποία περιγράφονται η διαδικασία και οι λεπτομέρειες για το ψηφιακό πελατολόγιο, κάθε εγγραφή ( είσοδος -έξοδος Ι.Χ με τα απαιτούμενα στοιχεία) συνιστά υποβολή πληροφοριακής δήλωσης.

Κάθε εκπρόθεσμη εγγραφή θεωρείται ως εκπρόθεσμη υποβολή πληροφοριακής δήλωσης, κάθε ελλιπής εγγραφή ως ελλιπής υποβολή πληροφοριακής δήλωσης και κάθε μη εγγραφή ως παράλειψη υποβολής πληροφοριακής δήλωσης.


Οι παραβάσεις επισύρουν τις κυρώσεις των διατάξεων της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 53 του ν. 5104/2024 «ΚΦΔ» , δηλαδή 100 ευρώ για κάθε παράβαση.


Οι υπόχρεοι

Οι επιχειρήσεις που βρίσκονται πρώτοι στη λίστα της τήρησης ψηφιακού πελατολογίου είναι τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων, φανοποιεία, εταιρείες τοποθέτησης συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα, χώρους στάθμευσης, πλυντήρια και επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων.


Από το μέτρο εξαιρούνται:

α) Οι οντότητες χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).


β) Οι οντότητες που λειτουργούν με συστήματα αυτοεξυπηρέτησης εφόσον τα παραστατικά αξίας εκδίδονται άμεσα με την ολοκλήρωση της υπηρεσίας.


γ) Η καταγραφή εργασιών που λαμβάνουν χώρα από συνεργεία των οντοτήτων πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων, οι οποίες απαιτούνται για να κινηθούν τα καινούργια αυτοκίνητα και να παραδοθούν καθ’ όλα έτοιμα στους αγοραστές (π.χ. αποκήρωση).


δ) Η εκμίσθωση θέσεων στάθμευσης σε κατόχους οχημάτων, από ιδιοκτήτες περιφραγμένων οικοπέδων, εφόσον η εκμίσθωση των θέσεων δεν συνοδεύεται από υπηρεσίες φύλαξης ή άλλες υπηρεσίες (παρκαδόρος, γραφείο, τηλέφωνο κ.λπ.), ο δε κάτοχος του οχήματος μισθώνει το χώρο με συγκεκριμένη κάθε φορά χρονική διάρκεια και διαθέτει αυτοτελή δυνατότητα εισόδου και εξόδου.


ε) Η επισκευή ή συντήρηση μερών ή εξαρτημάτων οχημάτων, εφόσον εισάγονται στην εγκατάσταση της υπόχρεης οντότητας άνευ του οχήματος που φέρει την πινακίδα κυκλοφορίας (π.χ. μηχανή οχήματος, αναμεικτήρας μεταφοράς σκυροδέματος).


στ) Η χρήση ιδιόκτητου χώρου στάθμευσης επιχειρήσεων για την φιλοξενία/εξυπηρέτηση πελατών τους, με ή χωρίς αντάλλαγμα.


ζ) Η παροχή υπηρεσιών κινητού συνεργείου και επισκευής οχημάτων επί του τόπου της βλάβης ή σε άλλο υποδεικνυόμενο σημείο.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Οριστικό: Πότε θα μπαίνουν στη φυλακή οδηγοί

 

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του νέου πλαισίου είναι ότι οι κυρώσεις στοχεύουν πλέον στον ίδιο τον οδηγό – όχι στο όχημα. 




Η πρακτική της αφαίρεσης πινακίδων περιορίζεται, ώστε να μην τιμωρείται όλη η οικογένεια για το σφάλμα ενός μέλους​. Παρουσιάζουμε επιγραμματικά οι σημαντικότερες ποινές που προβλέπονται, βάσει επίσημων ανακοινώσεων και δημοσιευμένων πληροφοριών.


Ποινές φυλάκισης για σοβαρά τροχαία αδικήματα

Θανατηφόρα τροχαία (με υπαιτιότητα οδηγού): Σε περιπτώσεις πρόκλησης θανατηφόρου δυστυχήματος λόγω επικίνδυνης οδήγησης, οι κυρώσεις είναι ιδιαίτερα αυστηρές. Το αδίκημα αντιμετωπίζεται πλέον ως κακούργημα – προβλέπεται κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών αν προκλήθηκε ο θάνατος ενός ατόμου, ενώ σε περιστατικά με πολλαπλές ανθρωποκτονίες το δικαστήριο μπορεί ακόμα και να επιβάλει ισόβια​. Δηλαδή, ένας οδηγός που οδηγούσε επικίνδυνα (π.χ. με υπερβολική ταχύτητα ή υπό βαριά μέθη) και στέρησε ζωή σε συνάνθρωπο, βρίσκεται αντιμέτωπος με πολυετή φυλάκιση.


Εγκατάλειψη θύματος τροχαίου (hit-and-run): Η φυγή από τον τόπο του ατυχήματος συνιστά αυτοτελές αδίκημα που διώκεται αυτεπάγγελτα και χαρακτηρίζεται πλημμέλημα. Σύμφωνα με το άρθρο 43 του ΚΟΚ, οδηγός που εγκαταλείπει θύμα τροχαίου τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 3 μηνών και του αφαιρείται η άδεια οδήγησης για έως 6 μήνες​. Η συγκεκριμένη ποινή επιβάλλεται ανεξάρτητα από άλλες διώξεις (π.χ. για πρόκληση σωματικής βλάβης) και δεν απαιτείται μήνυση από το θύμα. Στην πράξη, ωστόσο, έχει ασκηθεί κριτική ότι οι ποινές αυτές είναι επιεικείς – συχνά ακόμα και σε θανατηφόρα με εγκατάλειψη επιβάλλονται μόλις μερικοί μήνες φυλάκιση με αναστολή​.


Επικίνδυνη οδήγηση (μέθη, υπερβολική ταχύτητα, κόντρες): Παραβάσεις όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ/ναρκωτικών ή η συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες αντιμετωπίζονται πλέον και με ποινικό κώδικα όταν τίθεται σε σοβαρό κίνδυνο η ανθρώπινη ζωή. Για παράδειγμα, οδηγός που πιάνεται να κινείται με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα (≥40 km/h πάνω από το όριο σε κατοικημένη περιοχή ή ≥60 km/h σε αυτοκινητόδρομο) θεωρείται ότι διαπράττει το αδίκημα της «επικίνδυνης οδήγησης». Εάν από την ενέργειά του μπορεί να προκύψει κίνδυνος για ανθρώπους, προβλέπεται φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους (ακόμη και χωρίς να συμβεί δυστύχημα)​.

Σε περίπτωση που προκληθεί σοβαρή σωματική βλάβη, η ποινή μπορεί να φτάσει έως 10 έτη κάθειρξη, ενώ αν προκληθεί θάνατος άλλου επιβάτη ή πεζού, η ποινή είναι κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών​. Με άλλα λόγια, η οδήγηση υπό βαριά μέθη ή με ακραία ταχύτητα αντιμετωπίζεται τιμωρητικά σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με άλλα σοβαρά εγκλήματα, με στόχο τον παραδειγματισμό.


Αφαίρεση διπλώματος έως 7 χρόνια (ή και επ’ αόριστον).

Βαριές κυρώσεις για υπότροπους οδηγούς: Ο νέος ΚΟΚ εισάγει κλιμακούμενες ποινές που πολλαπλασιάζονται για όσους επαναλαμβάνουν τις ίδιες επικίνδυνες παραβάσεις. Συγκεκριμένα, εάν ένας οδηγός υποπέσει ξανά στην ίδια σοβαρή παράβαση μέσα σε διάστημα ενός έτους, προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για έως 180 ημέρες (6 μήνες)​. Αυτή η ποινή ισχύει σε μια σειρά από παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας – από τη μέθη και την υπέρβαση ορίου ταχύτητας, μέχρι τη χρήση κινητού, τη μη χρήση ζώνης, το πέρασμα με κόκκινο κ.ά. (βλ. αναλυτικά παρακάτω). Στόχος είναι να αποτρέπεται η επανάληψη τέτοιων συμπεριφορών, επιβάλλοντας μια “δεύτερη τιμωρία” πολύ αυστηρότερη από την πρώτη​.


Πολυετής στέρηση άδειας στην τρίτη παράβαση: Για τους πιο επίμονους παραβάτες, που δεν συμμορφώνονται ούτε μετά τη δεύτερη κύρωση, οι ποινές γίνονται εξουθενωτικές. Εάν ένας οδηγός διαπράξει για τρίτη φορά μέσα σε 5 χρόνια κάποια από τις σοβαρότερες παραβάσεις (όπως οδήγηση υπό την επήρεια, παραβίαση κόκκινου ή STOP, συμμετοχή σε παράνομη κόντρα), τότε προβλέπεται η αφαίρεση του διπλώματός του για 7 ολόκληρα χρόνια​. Επιπλέον, ο παραβάτης αυτός θα πρέπει μετά την πάροδο της 7ετίας να περάσει υποχρεωτικά από επανεκπαίδευση και νέες εξετάσεις οδήγησης προκειμένου να του χορηγηθεί ξανά άδεια​. Πρόκειται για ένα είδος «εξοστρακισμού» από τους δρόμους για μακρό χρονικό διάστημα, ώστε ο κατ’ εξακολούθηση επικίνδυνος οδηγός να αντιληφθεί τις συνέπειες των πράξεών του πριν επιστρέψει στο τιμόνι.


Δια βίου αφαίρεση διπλώματος – η έσχατη ποινή: Σύμφωνα με ορισμένες διατάξεις που συζητήθηκαν, σε εξαιρετικές περιπτώσεις ασυνείδητων οδηγών προβλέπεται η δυνατότητα οριστικής στέρησης της άδειας οδήγησης. Ο ΚΟΚ ανέφερε (σε προηγούμενες ρυθμίσεις) ότι αν κάποιος υποπέσει για τρίτη φορά σε παραβάσεις όπως μέθη, παραβίαση STOP/κόκκινου ή επικίνδυνους αυτοσχέδιους αγώνες, η άδεια οδήγησης αφαιρείται δια βίου​. Αυτό σημαίνει πως ο οδηγός κρίνεται ανεπίδεκτος συμμόρφωσης και χάνει το δίπλωμά του για πάντα. Ωστόσο, το νεότερο ποινικό πλαίσιο φαίνεται να εγκαταλείπει την ισόβια στέρηση υπέρ μιας πιο ρεαλιστικής προσέγγισης: πλέον οι παραβάτες αυτοί θα τιμωρούνται με μακροχρόνια –αλλά όχι μόνιμη– αφαίρεση (π.χ. 5 έως 7 έτη) και θα μπορούν μετά την πάροδο των ετών να επανακτήσουν δίπλωμα μέσω εκπαίδευσης/εξέτασης​. Η κατεύθυνση αυτή θεωρείται πιο εφαρμόσιμη, δίνοντας μια δεύτερη ευκαιρία μετά από μεγάλο διάστημα, αντί για οριστικό αποκλεισμό.


Πρόστιμα και αυστηρές ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις

Οι πιο συχνές παραβάσεις που συμβάλλουν σε τροχαία ατυχήματα τίθενται στο μικροσκόπιο του νέου ΚΟΚ. Το ύψος των χρηματικών προστίμων αυξάνεται και συνοδεύεται πλέον συχνότερα από επιτόπου αφαίρεση διπλώματος, ειδικά όταν υπάρχει υποτροπή. Ακολουθούν μερικές χαρακτηριστικές περιπτώσεις:


Υπερβολική ταχύτητα: Ταχύτητες πολύ πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια αντιμετωπίζονται πλέον με μηδενική ανοχή. Ήδη εξετάζεται η μείωση του ορίου ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές από 50 σε 30 χλμ/ώρα​, ώστε να μειωθούν τα δυστυχήματα εντός πόλης. Για όσους οδηγούς υπερβαίνουν τα όρια, προβλέπονται υψηλότερα πρόστιμα και κυρώσεις. Ενδεικτικά, για σημαντική υπέρβαση ορίου μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο π.χ. 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος 30 ημερών (οι ακριβείς κλίμακες διαφοροποιούνται ανάλογα με το πόσο ξεπερνάται το όριο)​. Στις πιο σοβαρές περιπτώσεις, το πρόστιμο ανεβαίνει στα 700 – 1.200 ευρώ με αντίστοιχη αφαίρεση άδειας 90 έως 180 ημερών​. Επιπλέον, όπως προαναφέρθηκε, ακραία ταχύτητα σε βαθμό που θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές μπορεί να οδηγήσει και σε ποινική δίωξη με φυλάκιση (πέρα από τα διοικητικά πρόστιμα)​.


Χρήση κινητού τηλεφώνου στο τιμόνι: Η απόσπαση προσοχής λόγω κινητού έχει ενοχοποιηθεί για πολλά ατυχήματα και πλέον τιμωρείται πιο αυστηρά. Το νέο πλαίσιο κατατάσσει τη χρήση κινητού (χωρίς σύστημα hands-free) στις παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας. Για την πρώτη παράβαση, το πρόστιμο αναμένεται να κυμαίνεται περίπου στα 100 ευρώ (όπως ίσχυε) ή και περισσότερο, ενώ μπορεί να αφαιρεθούν και οι πινακίδες/δίπλωμα για μερικές ημέρες. Επαναλαμβανόμενη παράβαση μέσα σε 12 μήνες επιφέρει κλιμακωτά υψηλότερη κύρωση: πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος έως 6 μήνες​. Με άλλα λόγια, αν ένας οδηγός συλληφθεί να χρησιμοποιεί κινητό ξανά προτού συμπληρωθεί χρόνος από το προηγούμενο πρόστιμο, θα τιμωρηθεί πολύ βαρύτερα από την πρώτη φορά. Η λογική είναι να λειτουργήσει αποτρεπτικά, καθώς η συνήθεια αυτή έχει χαρακτηριστεί «σύγχρονη μάστιγα» στην οδήγηση.


Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη ή STOP: Το πέρασμα σε κόκκινο φανάρι συγκαταλέγεται στις πλέον επικίνδυνες συμπεριφορές, αφού συχνά οδηγεί σε σοβαρές συγκρούσεις. Ο νέος ΚΟΚ διατηρεί και ενισχύει τις ήδη αυστηρές ποινές: ένα τυπικό πρόστιμο για παραβίαση ερυθρού μπορεί να φτάνει τα 700 ευρώ και συνοδεύεται από προσωρινή αφαίρεση διπλώματος (π.χ. 60-90 ημερών). Εάν όμως ο οδηγός επαναλάβει την ίδια παράβαση εντός έτους, θα βρεθεί αντιμέτωπος με το πρόστιμο των 1.000 ευρώ και εξάμηνη στέρηση άδειας, όπως ισχύει για τις επαναλαμβανόμενες επικίνδυνες παραβάσεις​. Επιπλέον, προβλέπεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 2 μηνών σε οδηγό που συλληφθεί να αγνοεί σήμα τροχονόμου ή φανάρι θέτοντας σε κίνδυνο κοινόχρηστα αγαθά (όπως οι δρόμοι)​. Σε περίπτωση που ένας οδηγός παραβιάσει φωτεινό σηματοδότη τρεις φορές σε 5 χρόνια, θα υποστεί και την προαναφερθείσα δρακόντεια ποινή της πολυετούς αφαίρεσης διπλώματος (7ετία)​. Είναι σαφές λοιπόν ότι δεν θα υπάρχει ανοχή σε αυτήν την αντικοινωνική συμπεριφορά.


“Αντικοινωνική” οδηγική συμπεριφορά: Υπάρχει σειρά παραβάσεων που, αν και δεν προκαλούν άμεσα ατύχημα, εντούτοις δείχνουν πλήρη αδιαφορία για τους άλλους και πλέον τιμωρούνται αυστηρά. Σε αυτές εντάσσεται η παράνομη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) στον αυτοκινητόδρομο – δηλαδή η προσπέραση από τη λωρίδα που προορίζεται για ασθενοφόρα και έκτακτα οχήματα. Επίσης, η οδήγηση για επίδειξη ικανότητας ή εντυπωσιασμού (π.χ. «σούζες», επικίνδυνα ελιγμοί επίτηδες μπροστά σε κοινό) και η συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες ταχύτητας στους δρόμους θεωρούνται άκρως αντικοινωνικές και επικίνδυνες. Παρομοίως, η στάθμευση σε ράμπες διάβασης ΑμεΑ ή άλλους χώρους που προορίζονται για ευάλωτες ομάδες, δείχνει αντικοινωνική νοοτροπία. Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει βαριά πρόστιμα για όλες αυτές τις περιπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν. Για παράδειγμα, η στάθμευση σε ράμπα ΑμεΑ ήδη τιμωρείται με 150 ευρώ πρόστιμο, αλλά πλέον εντάσσεται και αυτή στις παραβάσεις που σε δεύτερη φορά δεκαπλασιάζεται το πρόστιμο (1.000€) και αφαιρείται το δίπλωμα για μήνες​.

Αντίστοιχα, η χρήση της ΛΕΑ και οι κόντρες αν επαναληφθούν θα επιφέρουν την ίδια αυστηρή κύρωση (1000€+δίπλωμα έως 6 μήνες)​, ενώ προβλέπεται και άμεση επιτόπου αφαίρεση διπλώματος από την πρώτη κιόλας φορά για ορισμένες από αυτές τις πράξεις​. Με λίγα λόγια, ό,τι χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνη ή αντικοινωνική οδήγηση θα έχει πλέον αισθητά βαρύτερες συνέπειες, στέλνοντας το μήνυμα ότι τέτοιες συμπεριφορές δεν γίνονται ανεκτές.


Ο νέος ΚΟΚ στην Ελλάδα, όπως διαμορφώνεται μέχρι την Άνοιξη του 2025, υιοθετεί μια πολύ αυστηρότερη φιλοσοφία «μηδενικής ανοχής» απέναντι στους παραβάτες. Οι ποινές φυλάκισης για εγκληματικές οδηγικές συμπεριφορές (μεθυσμένοι οδηγοί, εγκατάλειψη θυμάτων κ.λπ.) αυξάνονται, τα χρηματικά πρόστιμα γίνονται δυσβάσταχτα και συνοδεύονται από πολυετείς αφαιρέσεις διπλώματος. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επανεκπαίδευση των παραβατών πριν επιστρέψουν στον δρόμο​, καθώς και στην πρόληψη μέσω αποτροπής: Η προοπτική της φυλάκισης ή του να μείνει κανείς χωρίς δίπλωμα για χρόνια λειτουργεί ως ισχυρό αντικίνητρο για επικίνδυνες οδηγικές συμπεριφορές. Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν ανακοινωθεί επίσημα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αναμένεται να τεθούν σε ισχύ μέσα στο 2025, σηματοδοτώντας μια νέα, αυστηρότερη εποχή για την οδική ασφάλεια στη χώρα μας​.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Επιδόματα: Ανατροπή με τις προπληρωμένες κάρτες μετά τις αντιδράσεις δικαιούχων

 

Πολλοί πολίτες που δικαιούνται προπληρωμένη κάρτα επιδομάτων, εξέφρασαν παράπονα για τους ισχύοντες περιορισμούς, με την κυβέρνηση να προσανατολίζεται σε αλλαγές για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτησή τους.

 

 

 

Συγκεκριμένα, δρομολογείται η δυνατότητα για μεταφορά μέρους του ποσού από την κάρτα σε τραπεζικό λογαριασμό, με στόχο την κάλυψη πάγιων αναγκών, όπως η πληρωμή ενοικίου, στεγαστικών δανείων ή λογαριασμών κοινής ωφέλειας.

Με βάση το τρέχον πλαίσιο, οι κάτοχοι των προπληρωμένων καρτών έχουν τις εξής δυνατότητες:

– Ανάληψη μετρητών έως το 50% του επιδόματος.

– Χρήση του υπολοίπου αποκλειστικά για αγορές μέσω POS ή διαδικτυακά, εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

– Δεν επιτρέπεται η πλήρης μεταφορά των χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασμό.

– Η κάρτα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγορές όπλων ή συμμετοχή σε τυχερά παίγνια.

– Δεν επιτρέπεται η φόρτιση της κάρτας με άλλα χρήματα, είτε από τον κάτοχο είτε από τρίτους.

Δεδομένου ότι οι αλλαγές φαντάζουν πλέον δεδομένες, σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, τρεις είναι οι βασικές.

– Δυνατότητα μεταφοράς συγκεκριμένου ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό (IBAN).

– Εξαίρεση ποσών για την πληρωμή πρώτης κατοικίας ή άλλων κρίσιμων υποχρεώσεων.

– Αύξηση του ποσοστού ανάληψης μετρητών, ενδεχομένως στο 70%.

Ο Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών προχωρά στον έλεγχο της αίτησης και στη συνέχεια στην έκδοση και αποστολή της προπληρωμένης κάρτας σας.

Οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών που συμμετέχουν στην έκδοση ειδικής προπληρωμένης κάρτας μέχρι σήμερα είναι:

– Εθνική Τράπεζα.

– Alpha Bank.

– Attica Bank.

– Τράπεζα Πειραιώς.

– Eurobank.

– Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου.

– Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας.

– Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας.

Αν κάποιος δικαιούχος δεν διαθέτει ενεργό λογαριασμό σε κάποιον από τους παρόχους, τότε θα πρέπει να προχωρήσει στο άνοιγμα λογαριασμού, προκειμένου να δρομολογηθεί η έκδοση προπληρωμένης κάρτας στην οποία θα πιστώνονται οι παροχές σας.


Πώς λειτουργεί η προπληρωμένη κάρτα
Σε κάθε δικαιούχο ενός ή περισσότερων επιδομάτων θα αντιστοιχεί μία και μοναδική προπληρωμένη κάρτα, η οποία θα χρησιμεύει αποκλειστικά για την καταβολή του συνόλου των κοινωνικών του παροχών. Την κάρτα αυτή θα εκδίδει και θα αποστέλλει Πάροχος Υπηρεσιών Πληρωμών, στον οποίο ο δικαιούχος διατηρεί ενεργό λογαριασμό πληρωμών (IBAN).

Ο κάτοχος της κάρτας θα μπορεί να κάνει ανάληψη μετρητών μέσω ΑΤΜ μέχρι το μισό του ποσού του κάθε καταβαλλόμενου επιδόματος. Το υπόλοιπο κάθε φορά ποσό θα δαπανάται αποκλειστικά μέσω της χρήσης της προπληρωμένης κάρτας για αγορά αγαθών και υπηρεσιών.
 

Τι ισχύει αν λαμβάνετε δύο επιδόματα
Στην περίπτωση που λαμβάνετε δύο ή περισσότερα επιδόματα σε διαφορετικούς ΙΒΑΝ, τότε θα σας αποσταλεί μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με το οποίο θα σας ζητείται να ακολουθήσετε συγκεκριμένο ηλεκτρονικό σύνδεσμο για να εισέλθετε στο νέο πληροφοριακό σύστημα και να εισαγάγετε έναν και μοναδικό ΙΒΑΝ.

Η επιλογή / εισαγωγή ενός και μοναδικού IBAN αποτελεί προϋπόθεση για να προχωρήσει η υποβολή αίτησης έκδοσης προπληρωμένης κάρτας, άρα και η καταβολή των παροχών σας.
Οι κοινωνικές παροχές που καταβάλλονται στην προπληρωμένη κάρτα είναι οι παρακάτω:

Παροχές ΔΥΠΑ:

– Τακτική Επιδότηση Ανεργίας

– Επίδομα Αποκλειστικών Νοσοκόμων

– Επίδομα Ξεναγών

– Επίδομα Δασεργατών

– Απομάκρυνση-Διακοπή Εργασιών Εκδοροσφαγέων

– Ειδική Επιδότηση Εκδοροσφαγέων

– Ειδική Συμπληρωματική Παροχή Ανεργίας Φορτοεκφορτωτών

– Επίδομα Μακροχρονίως Ανέργων

– Βοήθημα Ανεργίας και Ανεξαρτήτως Απασχολούμενων (τ. ΕΤΑΑ, ΟΑΕΕ, τ. ΕΤΑΠ – ΜΜΕ)

– Ειδικό Επίδομα Ευάλωτων Ομάδων

– Ειδικά Εποχικά Βοηθήματα

– Επίδομα Εργασίας

– Ειδική Παροχή Προστασίας Μητρότητας

– Συμπληρωματική Παροχή Μητρότητας

– Επίδομα Γονικής Άδειας

Παροχές ΟΠΕΚΑ:

– Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα

– Επίδομα Αναδοχής

– Επίδομα Γέννησης

– Επίδομα Παιδιού (Α21)

Η εφαρμογή της πληρωμής μέσω προπληρωμένης κάρτας άρχισε από τη 15η Μαρτίου 2025 για τα εντασσόμενα επιδόματα, με εξαίρεση το Επίδομα Παιδιού (Α21), για το οποίο η πληρωμή μέσω προπληρωμένης κάρτας θα εφαρμοστεί από την 30ή Μαΐου 2025.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Κικίλιας: Έρχονται μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων

 

 

Εκτίμησε ότι η μείωση των λιμενικών τελών σε συνδυασμό με τη μείωση της τιμής των καυσίμων θα οδηγήσει σε αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προς τα κάτω

 

 

«Θέλουμε να βοηθήσουμε τους πολίτες να ταξιδέψουν στα νησιά» δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star.

«Βρήκαμε τρόπο και νομοθετήσαμε τη μείωση των λιμενικών τελών, ακόμα και εκεί όπου ανήκουν τα λιμάνια σε ιδιώτες, κατά 50%. Η μείωση αυτή εκπίπτει του εισιτηρίου και θα ελαφρύνει τους πολίτες» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας αναφερθείς στη μείωση των λιμενικών τελών και την ελάφρυνση στις τιμές των εισιτηρίων, η αύξηση των οποίων από 1/5/2025 οφείλεται στην «πράσινη πολιτική» της ΕΕ για τα καύσιμα.

Εκτίμησε ότι η μείωση των λιμενικών τελών σε συνδυασμό με τη μείωση της τιμής των καυσίμων θα οδηγήσει σε αναπροσαρμογή της τιμολογιακής πολιτικής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προς τα κάτω, αν και πρόσθεσε ότι «θα περιμένουμε να δούμε τους ακτοπλόους». «Εμείς έπρεπε να στηρίξουμε την κοινωνία και το κάναμε» πρόσθεσε.

Σχετικά με τις δηλώσεις πολιτών ότι δυσκολεύονται να ταξιδέψουν το Πάσχα, ανέφερε ότι υπάρχουν σημαντικές εκπτώσεις ήδη στις τιμές για οικογένειες, φοιτητές, νησιώτες, εργαζόμενους στα νησιά και άλλες κοινωνικές ομάδες.

«Στα ταχύπλοα που δεν έχουν αλλάξει τα καύσιμά τους θα έχουμε σύντομα να ακούσουμε νέα ειδικά για τους Έλληνες ταξιδιώτες» τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας.

Ο κ. Κικίλιας επισήμανε ότι «τους βλέπουμε όλους ως μία ομάδα» όσους εξαρτώνται από τη μετακίνηση με τα πλοία στα νησιά, όπως τους εργαζόμενους στον τουρισμό.

Σχετικά με την επίπτωση στον τουρισμό ανέφερε επίσης ότι το 95% του “island hoping” «έχει να κάνει με τους ξένους τουρίστες και το λαμβάνουμε υπόψη», ενώ αναφέρθηκε και στη γενικότερη μέριμνα της κυβέρνησης για τους νέους, με μέτρα όπως το Youth Pass.

Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Καταργούνται τα χαρτονομίσματα των 50 ευρώ; Τι ισχύει σύμφωνα με την ΕΚΤ

 

Το τελευταίο διάστημα, κάνει τον «γύρο» του διαδικτύου μία φήμη ότι το χαρτονόμισμα των 50ευρώ θα σταματήσει να βρίσκεται σε κυκλοφορία.

 

 

Όμως, τόσο η Κεντρική Τράπεζα της Ισπανίας όσο και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα διέψευσαν αυτούς τους ισχυρισμούς. Συγκεκριμένα, η ΕΚΤ υπογράμμισε πως «ούτε η Κεντρική Τράπεζα της Ισπανίας ούτε οιαδήποτε άλλη Κεντρική Τράπεζα εντός της Ευρωζώνης έχει διατάξει την απόσυρση οποιουδήποτε χαρτονομίσματος ή κέρματος του ευρώ. Όλα τα χαρτονομίσματα του ευρώ διατηρούν την αξία τους και παραμένουν σε κυκλοφορία».

Η Κεντρική Τράπεζα της Ισπανίας στάθηκε στην πηγή της σύγχυσης με το χαρτονόμισμα των 50 ευρώ. Αναλυτικά, ελέγχει συστηματικά τη γνησιότητα και την ποιότητα των χαρτονομισμάτων που επιστρέφονται από τα πιστωτικά ιδρύματα. Τα χαρτονομίσματα και τα κέρματα του ευρώ που κρίνονται ότι δεν είναι σε κατάλληλη κατάσταση, αποσύρονται, καταστρέφονται και αντικαθίστανται από νέα, ενώ, όσα βρίσκονται σε καλή κατάσταση, τίθενται και πάλι σε κυκλοφορία.

Η Κεντρική Τράπεζα της Ισπανίας επεσήμανε ότι προχωρά σε αυτήν την ενέργεια σε όλες τις ονομαστικές αξίες, όχι μόνο για τα 50 ευρώ και τόνισε πως ακόμη και αν ένα χαρτονόμισμα είναι κατεστραμμένο, δεν χάνει την αξία του και μπορεί να αντικατασταθεί με ένα νέο.

«Συγκεκριμένα, ένας λόγος για τον οποίο προσπαθούμε να διατηρούμε τα χαρτονομίσματα σε καλή κατάσταση, είναι για να διευκολύνουμε τον έλεγχο των χαρακτηριστικών ασφαλείας τους. Αν και τα χαρτονομίσματα είναι κατασκευασμένα για να διαρκούν, συνήθως εμφανίζουν σημάδια φθοράς με την πάροδο του χρόνου από την τακτική χρήση», υπογράμμισε η Κεντρική Τράπεζα της Ισπανίας.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα

Τρίτη 15 Απριλίου 2025

Ψηφιακό ατομικό φάκελο αποκτά κάθε δημόσιος υπάλληλος από τον Ιούλιο

 

Σε τροχιά πλήρους ψηφιοποίησης μπαίνει η δημόσια διοίκηση, καθώς το υπουργείο Εσωτερικών προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού «νέφους δεδομένων», που θα επιτρέπει την παρακολούθηση των υπηρεσιακών μεταβολών, των αναγκών και των ελλείψεων του κρατικού μηχανισμού σε πραγματικό χρόνο ανά πάσα στιγμή.



Κεντρικός πυλώνας αυτής της μεταρρύθμισης είναι η δημιουργία «Ψηφιακού Φακέλου Δημόσιου Υπαλλήλου», ο οποίος θα ενεργοποιηθεί από τον Ιούλιο. Πρόκειται για μια νέα ψηφιακή ταυτότητα κάθε υπαλλήλου, όπου θα αποτυπώνονται ακαδημαϊκά και επαγγελματικά προσόντα, υπηρεσιακές επιδόσεις, μετακινήσεις, και η πορεία έως τη συνταξιοδότηση. Και αυτό θα γίνει σε πρώτη φάση για κάθε έναν από τους 205.242 εργαζόμενους ως πολιτικό προσωπικό, οι οποίοι είναι άλλωστε και υπόχρεοι προς αξιολόγηση και θα ακολουθήσουν οι 154.627 εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων.   


Άμεσες προσλήψεις και ακριβής εικόνα της διοίκησης

Με το νέο πληροφοριακό σύστημα HRMS (Human Resources Management System) που προωθεί ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος σε αγαστή συνεργασία με την υφυπουργό Βιβή Χαραλαμπογιάννη, αλλάζει ριζικά η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο. Ειδικότερα η άμεση πρόσβαση σε επικαιροποιημένα στοιχεία επιτρέπει στην Ανεξάρτητη Αρχή του ΑΣΕΠ να εντοπίζει αυτόματα τις κενές θέσεις, επιταχύνοντας με αυτό τον τρόπο αισθητά τις διαδικασίες προσλήψεων και αναπληρώσεων. Παράλληλα, η πρόβλεψη μαζικών συνταξιοδοτήσεων σε συγκεκριμένες υπηρεσίες γίνεται πιο ακριβής, εξασφαλίζοντας έγκαιρο σχεδιασμό για την αντικατάσταση με νέους.


Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αξιολόγηση των προσόντων και της πορείας των δημοσίων υπαλλήλων: από την κατοχή μεταπτυχιακών τίτλων ή διδακτορικών, μέχρι την αναλογία φύλου σε θέσεις ευθύνης. Τα δεδομένα θα παρέχουν παράλληλα πολύτιμη δημογραφική και διοικητική εικόνα για τον πληθυσμό του Δημοσίου σε εθνικό επίπεδο.


Η βάση για τη νέα ψηφιακή εποχή χτίζεται μέσα από την υπάρχουσα ηλεκτρονική πλατφόρμα της Απογραφής. Από εκεί θα αντληθούν τα απαραίτητα δεδομένα που θα τροφοδοτήσουν το νέο σύστημα: προσωπικά στοιχεία, προσόντα, μεταβολές, στοιχεία εκπαίδευσης κ.ά. Για να υποστηριχθεί η ομαλή μετάβαση, το υπουργείο έχει σχεδιάσει εντατικό πρόγραμμα κατάρτισης των στελεχών που θα κληθούν να διαχειριστούν το νέο ψηφιακό περιβάλλον. Στόχος είναι οι δημόσιες υπηρεσίες να αποκτήσουν ψηφιακές υποδομές επιπέδου Ε.Ε., ενισχύοντας την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα τους.


Το χρονοδιάγραμμα της μετάβασης

Η μετάβαση στο νέο σύστημα έχει ξεκινήσει και εξελίσσεται βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Έως τα τέλη Μαΐου, θα έχουν ολοκληρωθεί τα Ψηφιακά Οργανογράμματα και τα Περιγράμματα Θέσεων Εργασίας. Τον Ιούνιο θα προχωρήσουν οι επικαιροποιήσεις στοιχείων θέσεων και υπαλλήλων, ενώ έως τον Ιούλιο θα έχουν εισαχθεί στο σύστημα και τα εκπαιδευτικά προσόντα. Τελικός στόχος είναι η διαμόρφωση ενός πλήρως ενημερωμένου Ψηφιακού Φακέλου για κάθε δημόσιο υπάλληλο, επιτρέποντας στη διοίκηση να έχει συνολική εικόνα για την πορεία του κάθε στελέχους, από την πρόσληψη έως τη συνταξιοδότηση. Κι όλα αυτά με το πάτημα ενός κουμπιού στον ηλεκτρονικό υπολογιστή.


Πηγή

Διαβάστε περισσότερα