Μια σειρά από σημαντικά έργα υποδομών και μεταφορών, που μπορούν δώσουν μια διαφορετική όψη σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο Αττικής, είτε υλοποιούνται, είτε βρίσκονται στο οργανόγραμμα του αρμόδιου υπουργείου.
Από τα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό-Προαστιακός), μέχρι την επέκταση κρίσιμων οδικών αξόνων, εντός της Αττικής, αναζητούνται οι λύσεις που θα βελτιώσουν την ολοένα και πιο δύσκολη καθημερινή εικόνα στους δρόμους, με τις ατελείωτες ουρές ακινητοποιημένων αυτοκινήτων.
Οι επεκτάσεις του Μετρό
Σε φάση κατασκευής βρίσκουμε την νέα γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που προχωρά με τα προβλήματα να εντοπίζονται στην ολοκλήρωση των πρόδρομων εργασιών και στους σταθμούς Ευαγγελισμός και Εξάρχεια. Οι Μετροπόντικες έχουν διανύσει 2,2χλμ από τα συνολικά 13 χιλιόμετρα σήραγγας.
Στα βόρεια προάστια έχουμε την επέκταση της γραμμής 4 από το Γουδή μέχρι το Μαρούσι και ακολούθως μέχρι την Αττική Οδό αλλά και την επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά μέχρι την Βαρυμπόμπη. Στα δυτικά έχουμε πέρα από την επέκταση της γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο (Ίλιον) στο σχεδιασμό υπάρχει και μια ακόμα μέχρι τα Άνω Λιόσια και ακολούθως μέχρι το Μενίδι.
Σε φάση διαγωνισμού βρίσκεται το έργο για την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον. Στο στόχαστρο της Ελληνικό Μετρό έχουν μπει αρκετές επεκτάσεις του δικτύου Μετρό. Στα νότια προάστια με την ωρίμανση της επέκτασης της γραμμής 2 από το Ελληνικό στη Γλυφάδα και ένα νέο κλάδο της γραμμής 1 από το Θησείο μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Ο Προαστιακός στη Δυτική Αττική
Σε πλήρη εξέλιξη είναι το σιδηροδρομικό έργο, γνωστότερο ως «Προαστιακός Δυτικής Αττικής». Ουσιαστικά πρόκειται για την αναγέννηση μέρους της παλαιάς γραμμής Αθήνα-Κόρινθος, στο τμήμα Άνω Λιόσια-Ελευσίνα-Μέγαρα. Το έργο υπεγράφη στις 21 Δεκεμβρίου 2023 και αποτελεί την πρώτη επέκταση του Προαστιακού, εδώ και σχεδόν 15 χρόνια.
Με αυτό το έργο ο Προαστιακός θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, την βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα ενώ επανέρχεται το τρένο σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Συνολικά θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνονται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Στα βόρεια, σε φάση αναμονής είναι η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού που αφορά στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στην Λυκόβρυση. Το έργο θα κατασκευαστεί από το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Αυτό θα γίνει εφόσον περάσει τον σκόπελο της δικαστικής προσφυγής του Δήμου Ηρακλείου που συζητήθηκε στο ΣτΕ πριν λίγες ημέρες.
Σε αναμονή αποφάσεων είμαστε όμως για τις τρεις μεγάλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Η πρώτη, η σήραγγα Ηλιούπολης θεωρείται η πιο σημαντική οδική παρέμβαση στην πρωτεύουσα. Περιλαμβάνει και τις ανάγκες της ταχείας σύνδεσης του Ελληνικού με το Αεροδρόμιο με τα βόρεια προάστια της πόλης.
Παράλληλα, στα σκαριά υπάρχουν ακόμα δύο επεκτάσεις, προς Ραφήνα και Λαύριο. Με αυτές τις δύο επεκτάσεις θα καλυφθεί στο σύνολο της η Ανατολική Αττική και θα κλείσει για την επόμενη 20ετία, το κεφάλαιο ανάπτυξης της Αττικής Οδού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου