Αναζήτηση

Παρασκευή 21 Μαρτίου 2025

Φαινόμενο Temu: Αυτό είναι το μυστικό πίσω από τις χαμηλές τιμές της εταιρείας

 

Μέσα σε μόλις λίγα χρόνια η Temu σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση των ιστοτόπων ηλεκτρονικού εμπορίου και αγορών με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα



Σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο εξωφρενικά χαμηλών τιμών εξελίσσεται η Temu. Η εταιρεία που πουλάει από ρούχα, έως διακοσμητικά για το σπίτι, αξεσουάρ για το αμάξι, επιγονατίδες και άλλα χρηστικά αντικείμενα, είναι μόλις δεύτερη στην κατάταξη της similar web, για τις ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου με τη μεγαλύτερη χρήση στον κόσμο. Ακριβώς πίσω από την Amazon.


Η κινεζική πλατφόρμα ωστόσο, η οποία μόλις μέσα σε δυο χρόνια έχει αναδειχθεί σε βασικό ανταγωνιστή στην παγκόσμια αγορά, διαφοροποιείται σημαντικά από την εταιρεία του Τζεφ Μπέζος. Πώς; Προσφέρει τις πιο χαμηλές τιμές της αγοράς για οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε. Ήδη στην Ευρώπη, για να γίνει μετρήσιμη η παραπάνω πρότασή μας, συγκέντρωσε το 2024, 93,7 εκατομμύρια χρήστες, μεταξύ των οποίων 16,3 εκατομμυρίων στη Γερμανία, 12 εκατομμυρίων στη Γαλλία, 10 εκατομμυρίων στην Ιταλία και 9,6 εκατομμυρίων στην Πολωνία.


Τα νούμερα δεν λένε ψέματα, αποδεικνύοντας ότι η Temu έχει κάνει αυτό που λίγοι πίστευαν ότι ήταν δυνατό: να ξεπεράσει την Amazon, το μακροχρόνιο χρυσό πρότυπο για ανταγωνιστικές τιμές. Πώς όμως είναι δυνατόν μια εταιρεία που ξεκίνησε πουλώντας φρέσκα φρούτα στο διαδίκτυο έχει φτάσει να εισβάλλει σε κάθε κινητή συσκευή και σπίτι στον κόσμο;


Από εργοστάσιο, σε παγκόσμια τάση

Οι τιμολογιακές πολιτικές της Temu δεν είναι επαναστατικές στην Κίνα. Η πλατφόρμα ακολουθεί πιστά το επιχειρηματικό μοντέλο της μητρικής της εταιρείας, της Pinduoduo (ή PDD Holdings). Ως ο διεθνής βραχίονας της Pinduoduo, η Temu αντιπροσωπεύει τη φιλοδοξία της Κίνας να μεταβεί από παγκόσμιο εργοστάσιο, σε παγκόσμιο κατάστημα. Να γίνει ουσιαστικά η εφαρμογή που όλοι χρησιμοποιούμε για να κάνουμε τις αγορές μας. Οι χαμηλές τιμές της φυσικά, δεν είναι μια προσωρινή τακτική, αλλά ένας θεμελιώδης πυλώνας της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της.


Η Temu ιδρύθηκε στη Βοστώνη τον Σεπτέμβριο του 2022 και αποτελεί παρακλάδι του κινεζικού γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου Pinduoduo, που ιδρύθηκε το 2015. Παρουσιάστηκε από τον Colin Huang τον Απρίλιο του ίδιου έτους και χρησιμοποίησε το μοντέλο ομαδικών αγορών του WeChat για την πώληση μαζικών παραγγελιών φρέσκων φρούτων. Η ταχεία ανάπτυξή της οδήγησε στη δημιουργία της Temu, η οποία αναστάτωσε την αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, στην οποία κυριαρχούσαν επί μακρόν η JD.com και η Alibaba. Σήμερα, η Temu δραστηριοποιείται σε 79 χώρες, ενώ η Pinduoduo, συμπεριλαμβανομένης της Temu, ανέφερε έσοδα ύψους 34,879 δισεκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη ύψους 8,267 δισεκατομμυρίων δολαρίων.


Τι γίνεται όμως με τις χαμηλές τιμές;

Ακούγεται ονειρικό να αγοράζεις ένα σετ φανέλες για 90 λεπτά του ευρώ. Αναρωτιέστε όμως τι μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτό το εξαιρετικά μικρό κόστος; Οι επικριτές της εταιρείας ισχυρίζονται ότι αυτή η ανταγωνιστική τιμολόγηση της Temu βασίζεται σε αθέμιτες πρακτικές. Κακή ποιότητα, επιθετικό μάρκετινγκ, παραπλανητικές εμπορικές τακτικές και το dumping. Το τελευταίο σημαίνει στα ελληνικά “πώληση με ζημία”. Με λίγα λόγια, ο όρος αναφέρεται στην πρακτική της πώλησης προϊόντων κάτω από την κανονική τιμή της αγοράς ή σε τιμές κατώτερες του κόστους παραγωγής, με σκοπό την εξάλειψη του ανταγωνισμού και την αδιαμφισβήτητη κυριαρχία μιας επιχείρησης σε μια αγορά. Ακούγεται καλό για εμάς ως καταναλωτές, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι.


Πολύ απλά το ντάμπινγκ συνεπάγεται ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ίδια αγορά δεν δύνανται να ανταγωνιστούν στην τιμή και στην ποιότητα των εν λόγω προϊόντων, και αργά ή γρήγορα ο ανταγωνισμός εξαλείφεται. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία κερδίζει τον έλεγχο μιας αγοράς, άρα οδηγούμαστε σε μια μονοπωλιακή κατάσταση που ο καθένας μπορεί να εκμεταλλευτεί σε βάθος χρόνου.


Πέρα από αυτό, στο επίκεντρο της τιμολογιακής στρατηγικής της Temu βρίσκεται το μοντέλο Consumer-To-Manufacturer (C2M), το οποίο εισήγαγε η Pinduoduo τον Μάρτιο του 2023. Η προσέγγιση αυτή χρησιμοποιεί αντίστροφες δημοπρασίες, όπου η Temu ζητά προσφορές από τους κατασκευαστές, αναγκάζοντας τους προμηθευτές να ανταγωνιστούν προσφέροντας τις χαμηλότερες δυνατές τιμές.


Η PDD Holdings καθορίζει τις τελικές τιμές των προϊόντων και τα περιθώρια κέρδους και οι κατασκευαστές παραδίδουν τα προϊόντα απευθείας στις αποθήκες της Pinduoduo στην Κίνα, εξαλείφοντας την ανάγκη της Temu να αγοράσει ή να διατηρήσει απόθεμα. Αντίθετα, οι κατασκευαστές επιβαρύνονται με το κόστος αποθήκευσης και πρέπει να παίρνουν πίσω τυχόν απούλητα προϊόντα. Οι πληρωμές γίνονται συνήθως ανά τρίμηνο, διευκολύνοντας περαιτέρω το οικονομικό “βάρος” της Temu, σύμφωνα με πληροφορίες από τον Henri Isaac, Ανώτερο Λέκτορα στις Επιστήμες της Διοίκησης, στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού Dauphine.


Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου