Η απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στην αγορά μεταχειρισμένων.
Αν δεν υπάρξει κάποια παράταση στον νόμο, τα καινούργια βενζινοκίνητα και diesel οχήματα θα σταματήσουν να πωλούνται από την 1η Ιανουαρίου 2035. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι όποιος αγοράσει σήμερα ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα. Αντίθετα, η ζήτηση για μεταχειρισμένα συμβατικά οχήματα ενδέχεται να εκτοξευθεί τα επόμενα χρόνια.
Λιγότερα θερμικά αυτοκίνητα στην αγορά μεταχειρισμένων
Η σταδιακή μείωση της παραγωγής βενζινοκίνητων και diesel αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με τις αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων, σημαίνει ότι ολοένα και λιγότερα συμβατικά οχήματα θα φτάνουν στην αγορά μεταχειρισμένων. Η πανδημία και η έλλειψη πρώτων υλών έχουν ήδη περιορίσει την παραγωγή νέων αυτοκινήτων από το 2020 και μετά, οδηγώντας σε μικρότερη διαθεσιμότητα θερμικών μεταχειρισμένων.
Συγκριτικά με την περίοδο 2017-2020, η παραγωγή νέων αυτοκινήτων από το 2020 και μετά ήταν αισθητά μικρότερη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν λιγότερα διαθέσιμα μεταχειρισμένα οχήματα σήμερα. Αυτό επηρεάζει άμεσα τη διαθεσιμότητα τις τιμές, αλλά και την ποιότητα των μεταχειρισμένων οχημάτων καθώς η προσφορά μειώνεται, ενώ η ζήτηση για θερμικά αυτοκίνητα παραμένει υψηλή.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων αυτοκινήτων σε μεγάλες αγορές, όπως η Γερμανία και η Βρετανία, μέχρι το 2028 η διαθεσιμότητα θερμικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα είναι έως και 70% χαμηλότερη από ό,τι σήμερα. Αυτό συμβαίνει επειδή οι καταναλωτές που κατέχουν ήδη βενζινοκίνητα και diesel μοντέλα ενδέχεται να τα κρατήσουν περισσότερο, αποφεύγοντας την αγορά ηλεκτρικού.
Παράλληλα η μειωμένη παραγωγή νέων αυτοκινήτων την τελευταία τετραετία έχει ήδη οδηγήσει σε λιγότερα διαθέσιμα μεταχειρισμένα, ενώ οι κατασκευαστές δίνουν προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, μειώνοντας περαιτέρω την παραγωγή βενζινοκίνητων και diesel.
Εάν η ζήτηση για συμβατικά αυτοκίνητα παραμείνει υψηλή, οι έμποροι μεταχειρισμένων θα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να βρουν διαθέσιμα μοντέλα. Οι τιμές των βενζινοκίνητων και diesel οχημάτων ενδέχεται να αυξηθούν σημαντικά, ειδικά για μοντέλα που κατασκευάστηκαν από το 2020 και μετά. Η αβεβαιότητα για τη μελλοντική αξία των ηλεκτρικών μεταχειρισμένων, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία που προσφέρουν τα θερμικά αυτοκίνητα, αναμένεται να διατηρήσει τη ζήτηση τους σε υψηλά επίπεδα.
Αξίζει να αγοράσει κανείς θερμικό αυτοκίνητο σήμερα;
Όσοι σκέφτονται να αποκτήσουν αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την απαγόρευση του 2035. Ο νόμος αφορά αποκλειστικά την πώληση νέων μοντέλων και δεν επηρεάζει τη χρήση, την κατοχή ή τη μεταπώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Μάλιστα, λόγω της μείωσης της διαθεσιμότητας, η αξία των θερμικών αυτοκινήτων ενδέχεται να διατηρηθεί ή ακόμα και να αυξηθεί στα επόμενα χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου