Κάθε μέρα αρκετοί –και τυχεροί λόγω των συνθηκών που επικρατούν- πηγαίνουμε και ερχόμαστε στην εργασίας μας. Πόση ώρα όμως απαιτείται για αυτή τη διαδρομή; Πόσο πολύτιμο χρόνο σπαταλάμε κάθε μέρα στον δρόμο; Η Samsung Mobile Ευρώπης διεξήγαγε μια έρευνα εστιάζοντας ακριβώς σε αυτό το θέμα, τα νούμερα της οποίας εκπλήσσουν.
Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα, οι Ευρωπαίοι ξοδεύουν περίπου 45 λεπτά της ώρας για τη μετακίνηση τους προς και από την εργασία τους κάθε μέρα, κάτι που ισοδυναμεί με περισσότερες από 7 ολόκληρες μέρες το χρόνο! Καθώς ο χειμώνας κάνει ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία του, από το 40% Ευρωπαίων που χρησιμοποιούν τακτικά τα μέσα μεταφοράς για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, περίπου το 50% αναζητά τρόπους, ώστε να μετατρέψουν αυτόν τον αντιπαραγωγικό χρόνο σε κάτι πιο ευχάριστο και ψυχαγωγικό.
Η έρευνα αποκάλυψε πως ο μέσος όρος του χρόνου μετακίνησης, διαφέρει στην Ευρώπη, με τους Βέλγους να έχουν την πιο χρονοβόρο καθημερινή μετακίνηση στα 52 λεπτά και 48 δευτερόλεπτα, σε σύγκριση με τους εργαζομένους στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίοι είχαν την πιο σύντομη καθημερινή μετακίνηση στα 36 λεπτά και 53 δευτερόλεπτα. Η Ελλάδα βρίσκεται ανάμεσα στις χώρες με τις πιο μεγάλες διαδρομές, με μέσο όρο 49,40 λεπτά.
Μέσος όρος χρόνων μετακίνησης για κάθε χώρα
Παρόλο που η πλειονότητα όσων μετακινούνται κατά κύριο χρησιμοποιεί
αυτοκίνητο (61%), σχεδόν το 1/3 χρησιμοποιεί ποδήλατο (12%) ή περπατά
(20%) προς τη δουλειά κάθε μέρα, ένα ποσοστό που το επηρεάζει ο
χειμωνιάτικος καιρός, καθώς όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι επιλέγουν
τα μέσα μεταφοράς. Οι Βέλγοι (23%) και οι Ιταλοί (23%), είναι πιο πιθανό
να χρησιμοποιήσουν το τρένο για να μετακινηθούν προς και από τη
δουλειά, ενώ οι Πολωνοί προτιμούν το λεωφορείο (37%). Οι Έλληνες
εργαζόμενοι, με ποσοστό 57%, προτιμούν τη μετακίνηση με το αυτοκίνητο,
ενώ το 29% πηγαίνει στη δουλειά του περπατώντας και μόλις το 23%
επιλέγει το λεωφορείο.
Για να κάνουν πιο ευχάριστη τη μετακίνηση τους, οι Ευρωπαίοι κατά κύριο λόγο ακούν μουσική σε ποσοστό 64% (για την Ελλάδα το ποσοστό φτάνει το 73%), όμως ένα μεγάλο ποσοστό εργαζομένων καταναλώνει τον χρόνο της μετακίνησης, παρατηρώντας τους ανθρώπους γύρω του (21%) ή πραγματικά μην κάνοντας τίποτα (15%) καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Για να κάνουν πιο ευχάριστη τη μετακίνηση τους, οι Ευρωπαίοι κατά κύριο λόγο ακούν μουσική σε ποσοστό 64% (για την Ελλάδα το ποσοστό φτάνει το 73%), όμως ένα μεγάλο ποσοστό εργαζομένων καταναλώνει τον χρόνο της μετακίνησης, παρατηρώντας τους ανθρώπους γύρω του (21%) ή πραγματικά μην κάνοντας τίποτα (15%) καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Παρόλο που η πλειονότητα όσων μετακινούνται κατά κύριο χρησιμοποιεί
αυτοκίνητο (61%), σχεδόν το 1/3 χρησιμοποιεί ποδήλατο (12%) ή περπατά
(20%) προς τη δουλειά κάθε μέρα, ένα ποσοστό που το επηρεάζει ο
χειμωνιάτικος καιρός, καθώς όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι επιλέγουν
τα μέσα μεταφοράς. Οι Βέλγοι (23%) και οι Ιταλοί (23%), είναι πιο πιθανό
να χρησιμοποιήσουν το τρένο για να μετακινηθούν προς και από τη
δουλειά, ενώ οι Πολωνοί προτιμούν το λεωφορείο (37%). Οι Έλληνες
εργαζόμενοι, με ποσοστό 57%, προτιμούν τη μετακίνηση με το αυτοκίνητο,
ενώ το 29% πηγαίνει στη δουλειά του περπατώντας και μόλις το 23%
επιλέγει το λεωφορείο.
Για να κάνουν πιο ευχάριστη τη μετακίνηση τους, οι Ευρωπαίοι κατά κύριο λόγο ακούν μουσική σε ποσοστό 64% (για την Ελλάδα το ποσοστό φτάνει το 73%), όμως ένα μεγάλο ποσοστό εργαζομένων καταναλώνει τον χρόνο της μετακίνησης, παρατηρώντας τους ανθρώπους γύρω του (21%) ή πραγματικά μην κάνοντας τίποτα (15%) καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Για να κάνουν πιο ευχάριστη τη μετακίνηση τους, οι Ευρωπαίοι κατά κύριο λόγο ακούν μουσική σε ποσοστό 64% (για την Ελλάδα το ποσοστό φτάνει το 73%), όμως ένα μεγάλο ποσοστό εργαζομένων καταναλώνει τον χρόνο της μετακίνησης, παρατηρώντας τους ανθρώπους γύρω του (21%) ή πραγματικά μην κάνοντας τίποτα (15%) καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Στην Ελλάδα το 20% όσων μετακινούνται χρησιμοποιούν tablet. Τα κινητά τηλέφωνα και τα smartphone συνεχίζουν να έχουν την πρώτη θέση στην προτίμηση, καθώς το 80% έχει πάντα μαζί του μια τέτοια συσκευή. Παρόλα αυτά, υπάρχει και ένα 7% του πληθυσμού δεν έχει κανένα προϊόν τεχνολογίας μαζί του.
Εν κατακλείδι, είναι εύκολο να αντιληφθούμε ό,τι αρκετό χρόνο της ζωής μας καταναλώνουμε στις μετακινήσεις από και προς την εργασία καθημερινά. Έτσι, καλό θα ήταν να βρούμε κάποιο τρόπο να μετατρέψουμε αυτόν τον χαμένο χρόνο σε χρόνο εποικοδομητικό, καθώς όπως είναι γνωστό, ο χρόνος άπαξ χαθεί είναι το μοναδικό που δεν επιστρέφει...
ΠΗΓΗ:zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου